Astronautika: misije

iran1

Iranski ministar telekomunikacija Reza Taghipour izvjestio je medije kako će Iran tijekom februara u svemir lansirati tri nova satelita. Prošle godine u ovo isto vrijeme Iran je lansirao satelit pod nazivom Omid (Nada) što je izazvalo veliku medijsku pozornost u svijetu. SAD su posebice isticale kako Iran pod krinkom svemirskog programa zapravo razvija interkontinentalne balističke projektile sposobne da nuklearne bojeve glave izbace u ma kojem dijelu svijeta. Zasad se to nije pokazalo točnim a Taghipour kako će tri satelita (Toloo, Ya Mahdi i Mesbah-2) služiti za komunikacije, nadzor okoliša, znanstvene eksperimente i vojne namjene). On ni nije precizirao datum lansiranja ovih satelita, no najvjerojatnije će se to dogoditi tijekom februara, kada se obilježava 31.-godišnjica tamošnje Islamske revolucije.

Važno je spomenuti kako se Iran u svemirskom programu oslanja na vlastite resurse uz neizbježnu pomoć od strane Ruskih i Kineskih inženjera. Sva tri satelita izgrađena su u Iranu, a na jednome od njih se upravo izvode završne pripreme pred lansiranje.

Iranski ministar obrane, Ahmad Vahidi već je ranije objavio kako je Toloo izviđački satelit vojne namjene, dok je Ya Mahdi eksperimentalni telekomunikacijski satelit. Najmanji od njih troje - Mesbah-2 (još u izradi) zapravo je prototip satelita za prijenos informacija ograničene upotrebe obzirom na njegovo pozicioniranje u niskoj Zemljinoj orbiti.

Vojni satelit Toloo proizvela je tvrtka Sa Iran, poznata i pod nazivom Iran Electronics Industries, tvrtka kćer Ministarstva obrane. Lansiranjem Omida Iran je potvrdio svemirske kapacite, a lansiranje više satelita jednom raketom jasno daje do znanja kako iranci ubrzano osvajaju svemirske tehnologije.

Službeni Teheran opovrgava američke navode o novoj, ozbiljnoj prijetnji s istoka i navodi kako je krajnji cilj njihova svemirskog programa slanje prvog iranskog astronauta u svemir pomoću domaće tehnologije.

Prema svemu sudeći, pored Indije, Teheran će u narednih desetak godina zaista biti u mogućnosti to i uraditi