Astronautika

SpaceX

Dragon capsule and SpaceX employees 16491695667

SpaceX je najpoznatija kompanija za konstrukciju i proizvodnju svemirskih letelica. Njeno sedište je u Hotornu u Kaliforniji. Osnovao ju je Ilon Mask (o kome ćemo drugom prilikom) 6. maja 2002. godine. Da bi osvojila tržite kompanija je krenula sa pričom o kolonizaciji Marsa (kad-tad, ali do kraja veka) i smanjenjem troškova svemirskih putovanja. U ovom drugom (što je uslov i za prvo) SpaceX je krenuo hrabro, odlučno i po mnogima nerazumno. Malo je onih koji su verovali da raketa nosač možda da se koristi više puta. Višekratnu namenu su imali spejs šatlovi, ali su se oni pokazali isuviše rizični i preskupi te su njihovi letovi ukinuti.

Održavanje veze sa kosmičkim istraživačima

v2Mreža za održavanje radio-veza u kosmosu (Deep Space Network) predstavlja skup antena raspoređenih širom sveta pomoću kojih naučnici održavaju kontakte sa vanzemaljskim istraživačima. Ti kompleksi sadrže skupove 26-metarskih, 34-metarskih i 70-metarskih antena, od kojih svaka ima posebnu namenu.

Sporazum o svemiru

Outer Space Treaty partiesSporazum o svemiru, zvanično poznat po imenu Sporazum o principima upravljanja aktivnostima država u istraživanju i korišćenju svemira, uključujući Mesec i druga nebeska tela, je sporazum koji formira osnovu međunarodnog svemirskog zakona. Sporazum je otvoren za potpisivanje u Sjedinjenim Američkim Državama, kao i u Sovjetskom Savezu 27. januara 1967. godine, a stupio je na snagu 10. oktobra 1967. godine. Do maja 2013. godine, 102 zemlje su potpisale ovaj sporazum, dok je još 27 država potpisalo sporazum, ali nisu završile njegovu ratifikaciju

Kuda: na Mesec ili na Mars?

mesec mars

Uloge su, više silom prilika nego voljom, podeljene. Rusi bi voleli da pošalju svoje ljude na Mesec, ali… nije samo novac u pitanju. Treba da se uozbilje, treba da žele, da im je stalo do astronautike i do osvajanja Meseca. I da tom poslu priđu ozbiljno. Džaba im što ima popovi osveštavaju lansirne rampe, nešto u čitavom društvu nije najbolje. Nema onog entuzijazma kakav je vladao u vreme Gagarina. A tada su bili prva sila astronautike. Posle duuugog niza godina i nekih neuspeha sada sa Evropskom svemirskom agencijom šalju letelicu na Mars. Neki moji poznanici se klade da će i tu omanuti. Ja mislim da neće, ali videćemo.

Vreme kada su SSSR i Evropa gradili džinovski kosmički teleskop

vr2Krajem 80-ih Sovjetski Savez je lansirao gigantsku raketu „Энергия“. Konstruisana da u orbitu ponese šatl iz programa „Буран“, raketa je bila u stanju da digne korisni teret od oko sto tona. Međutim, ne računajući lasersku borbenu stanicu „Скиф-ДМ“[1] (17Ф19ДМ), SSSR je tražio civilne projekte koji bi opravdali postojanje tako velike rakete.

Potkategorije