Astronautika: misije

ISRO lansiranje

Indija se sprema za slanje čovjeka u svemir

Indija se sprema za posljednje ispitne korake prije slanja prvog indijskog astronauta ,  domicilnim svemirskim brodom u svemir. Prije kraja ove godine (2024.) raketom LVM3 u Zemljinu orbitu poslati će svemirski brod Gaganyaan, bez ljudske posade, ali s  humanoidnim robotom Vyommitra, ženskih atributa. Namjena ove robot-djevojke je da ispita uvjete u kabini broda (gravitacijske sile, vibracije, zračenja..) te održavanje uvjeta za život.

Ovisno o ishodu ove misije, u planu su još dva lansiranja njihova broda bez posade tijekom 2025. „Indijskog Gagarina” realno je očekivati krajem 2025. ili najkasnije tijekom 2026. Ubrzo nakon prve misije s ljudskom posadom uslijediti će druga. Zasad nije poznato hoće li u ovim misijama sudjelovati po jedan ili dvoje, odnosno troje astronauta. Time će Indija, nakon Rusije, SAD i Kine postati četvrta svemirska velesila sposobna svojim snagama odaslati ljude u svemir.

g1 shema

Aktualna misija se vodi pod oznagom G1. Lansiranje će se obaviti sa Satish Dhawan Space Centre, smještenom na otoku Sriharikota. Tamo se upravo kompletira raketa nosač LVM3. Svemirski brod  Gaganyaan, servisni modul i modul za posadu sa subsustavima integriraju se u funkcionalnu cjelinu pri Vikram Sarabhai Space Centre i U R Rao Satellite Centre. Nakon potpune integracije i testiranja biti će transportiran na otok  Sriharikota. Spajanje rakete i broda te predlansirne pripreme očekuju se početkom jeseni ove godine, a zatim i samo lansiranje u kasnu jesen ili početkom zime.

g1 female robot

Svemirski brod  Gaganyaan poprilično se oslanja na Rusku tehnologiju. Namijenjen je za posadu do troje astronauta koji u svemiru mogu ostati sedam dana. Masa broda iznosi nešto preko osam tona (8.200kg), promjer kapsule je 3.5m, visina 3.58., unutarnji volumen 8m3. Servisni modul osigurava raketne sustave za manevriranje u orbiti kao i fotonaponske panele za opskrbu električnom energijom. Po završetku misije servisni modul i modul za posadu se razdvajaju te dok prvi izgara u atmosferi, drugi sustavom padobrana sigurno spušta svemirski brod na Zemlju. U zadnjim sekundama prije udara pale se retrorakete, sustav u cijelosti „pozajmljen” od ruskog Soyuza. Indijski astronauti pri letu u svemir koristiti će svemirska odijela proizvedena u Rusiji.

prvi odred indijskih astronauta

Proteklih godina Indijska svemiska agencija (ISRO) obavila je mnogobrojne testove sustava rakete nosača i svemirskog broda, uključivo i misije umanjenog modela istog. U ovom trenutku Indija ima spreman prvi odred astronauta kojeg, zasad, čini četvero muškaraca.

Uvek pravi odabir aktuelnih tekstova.... 4 sati ranije