Astronautika: misije

shenzhou14 spojen sa CSST

Svemirski brod Shenzhou 14 sa troje taikonauta nakon šest sati leta uspješno se spojio sa Tianhe centralnim modulom buduće Kineske svemirske postaje Tiangong. Od lansiranja u pustinji Gobi na sjeverozapadu Kine do pristajanja na CSST u svega šest sati! Spajanje je potvrđeno u 11:42 po našem vremenu (09:42 UT). Slijedi prebacivanje taikonauta u prostor modula Tianhe uz prethodnu provjeru kineskog orbitalnog kompleksa. Taikonautima će trebati nekoliko dana da se raspreme i prilagode uvjetima bestežinskog stanja u novom domu. Nemaju baš vremena za opuštanje jer im za manje od dvadeset dana dolazi višetonski znanstveno-istraživački modul u automatskom režimu.

Digresije radi, na našim prostorima ali i u svijetu, vlada prava mala zavrzlama oko naziva kineske svemirske postaje. Tome su kumovali i sami kinezi obzirom se istim nazivom koristile i njihove prethodne, eksperimentalne svemirske postaje Tiangong 1 i Tiangong 2. Izgledno je da se skraćenica CSST (China Space Station Tiangong) koju smo na našem portalu počeli koristiti preuzme i u drugim medijima. Biti će to naš mali doprinos svemirskoj terminologiji, kratka i pamtljiva skraćenica.

Kinezi krenuli u svemir – šest mjeseci za budućnost