Istraživanja

ANKETA

kocepre

Anketama nismo poklonili dovoljno paženje. Zapravo, gotovo da smo ih sasvim zanemarili. Zato sad nameravamo da ih pokrenemo i analiziramo u štampanom časopisu.

Pada li nekada avionski sneg?

avion-143Nije mi teško da maštam. Čak sebe smatram dobrim u tome. Recimo, lako mi je da sebe zamislim kako sedim u Airbusu, zavaljen, i gledam mapu Azije na zidu koja prikazuje teritoriju preko koje trenutno prelećemo. Možda i vi mašate nešto slično? Ali da li možete da zamislite da taj let možda izaziva sneg tamo dole? Ne možete? E pa da znate da je nauka nekada iznad mašte.

Kina u vazduhu i kosmosu

k1-cropSve svetske novinske agencije su 11. januara pod oznakom „HITNO“ objavile vest da su Kinezi isprobali tajanstveni avion-lovac nove generacije, Chengdu J-20. Po svojim razmerama i „stealth“ tehnologiji (koju u svetu imaju još jedino Amerikanci), kinesko čudo je preteklo i američki F-22 „Raptor“ i ruski prototip pete generacije, Suhoj T-50, koji je prvi put poleteo prošle godine.

Prvi leteći ventilator?

Svima je poznat podatak iz istorija avijacije da je prototip aviona na mlazni motor poleteo 1937. godine. Smislio ga je Englez Frenk Whittle. Da li je bilo baš tako, ili je mlazni motor prvi put poleteo skoro 30 godina ranije?

Razmišljanja uz jutarnju kafu

AresV_Booster_Sep_226x170Prelistavam jutros štampu uz kafu, pre nego što se bacim na posao i razmišljam.  - Direktor Nase svakodnevno obilazi škole po USA i objašnjava da narod treba da studira (naročito matematiku) i što više se bavi naukom. To je bilo i sinoć u 'Glasu Amerike'.

Ruski vladar zračnog prostora

t50-1-160Rusija je naručila prvu seriju od pedeset aviona kodne oznake T-50, novih vladara zračnog prostora. Tvrtka Suhoj pobjedila je svojevremeno na tehnološkom mitingu između Suhoja i MIGa te je upravo njezin avion izabran za lovca budućnosti, daleko superiornijeg od bilo čega što je danas u planu ili u zraku diljem svijeta.

Zdrava škola

logob92 Prirodne razlike u sposobnostima i sklonostima nisu izvor problema, već rešenje problema. Školovanje je uspešno ako svaki pojedinac dobije mogućnosti da izabere svoj sopstveni put u izgradnji svoje ličnosti i širenju svojih vidika i znanja. Školovanje je uspešno ako pri tome učenik uvidi da pored njega postoje i druge osobe i drugi putevi i da te osobe i puteve treba poštovati. Pročitajte tekst koji ni posle 12 godina od objavljivanja nije izgubio na aktuelnosti.

Piše: Aleksandar Bogojević