Ocena korisnika:  4 / 5

Zvezda aktivnaZvezda aktivnaZvezda aktivnaZvezda aktivnaZvezda neaktivna
 

Svi kažu da „mostovi povezuju ljude“. Gde ćeš više – već nas ima 7,6 milijardi. Uskoro ćemo svi da se i fizički dodirujemo, a ne preko FaceBooka ili Twittera. Definitivno je u Kini najgore. To se vidi i po mostovima: od deset navećih, 8 je u mnogoljudnoj Kini. Ostala dva su u Luizijani.

Najveći most na svetu preko vode konačno je završen posle četiri godine teških radova. Dugačak 42,5 kilometara i visok 108 metara, most povezuje ne dva već tri kineska grada. Most povezuje grad Qingdao istočne provincije Shandong sa pokrajinom Huangdao. Ovaj džin je oko osam puta duži od najdužeg mosta u Istočnoj Javi, u Indoneziji, koji je dugačak „svega“ 5,4 kilometra.

most
Ova vodena skulptura zapravo predstavlja kineski most Qingdao Haiwan, razapet između obala zaliva Jiaozhou. On skraćuje put između dva grada za 31 km.

mapa

Most je nazvan Qingdao Haiwan, a na njemu su još od 2006. godine radila dva nezavisna tima. Konstrukcija je završena 27. decembra prošle godine. Most povezuje tri obalska grada pokrajine Huangdao. Jedan inženjer je ispričao, “Proračuni i kompjuterske simulacije su bile vrlo dobre, ali nismo mogli da se opustimo dok nisu spojene dve strane. Neslaganja od samo deset santimetara mogla su da znače nesreću.“ most Qingdao Haiwan je po dužini pretekao ameriki most iz Luizijane, Lake Pountchartrain Causeway, koji ima dužinu od 38,42 km.

Most je izgrađen sa glavnim zadatkom da za 20 minuta skrati putovanje između dve obale. Možda nama izgleda ludost baciti tolike milijarde da bi uštedeli samo 20 minuta, ali to govori koliko se ceni vreme u zemlji koja ima takvu uzlaznu liniju da joj svake godine u kasi ostane 100 milijardi dolara. U Beogradu nam, za prelazak preko Save mostom „Gazela“ (332 metra), trenutno treba sat vremena.

U gradnji kineskog mosta učestvovalo je 10.000 ljudi, a utrošeno je 450.000 tona čelika i 2,3 miliona kubika betona. Most je konstruisala domaća kompanija „Shandong Gausu Group“, a moćiće da izdrži udare zemljotresa, tajfuna, i sudare sa brodovima.

Ako neko misli da je ovaj most pravi monstrum, šta onda reći za najduži železnički most na pruzi Peking-Šangaj. Radi se o Danyang-Kunshan Grand Bridgeu, dugačkom 168.800 metara! Ta pruga duigačka preko 1.300 km, koštala je $32 milijarde, i svakog dana njome se prosečnom brzinom od 329 km/h preveze četvrt miliona putnika. Interesantno je da je 86% te pruge, odn. 1.140 km, podignuto iznad tla i da ima ukupno 244 mosta!

Draško Dragović
Author: Draško Dragović
Dipl inž. Drago (Draško) I. Dragović, napisao je više naučno popularnih knjiga, te više stotina članaka za Astronomski magazin i Astronomiju, a učestvovao je i u nekoliko radio i TV emisija i intervjua. Interesuje ga pre svega astronautika i fizika, ali i sve teme savremenih tehnologija XXI veka, čiji detalji i problematika često nisu poznati široj čitalačkoj publici. Izgradio je svoj stil, lak i neformalan, često duhovit i lucidan. Uvek je spreman na saradnju sa svojim čitaocima i otvoren za sve vidove komunikacije i pomoći. Dragovićeve najpoznatije knjige su "KALENDAR KROZ ISTORIJU", "MOLIM TE OBJASNI MI" i nova enciklopedija "NEKA VELIKA OTKRIĆA I PRONALASCI KOJA SU PROMENILA ISTORIJU ČOVEČANSTVA"

Zadnji tekstovi:


Komentari

  • Драган Танаскоски said More
    Evo analogije koja može da pomogne... 7 sati ranije
  • Драган Танаскоски said More
    Problem je u tome što mi ne možemo... 13 sati ranije
  • Rapaic Rajko said More
    Prva slika u clanku je moj favorit za... 15 sati ranije
  • Rapaic Rajko said More
    Zasto prva osoba (inicijator promene... 15 sati ranije
  • Драган Танаскоски said More
    Šteta što se oštetio. Da nije... 1 dan ranije

Foto...