jwst

Šta će otkriti Džejms Veb svemirski teleskop?

3

Svemirski teleskop Džejms Veb (JVST) će videti ono što nijedan drugi teleskop ne može. Teleskop će moći da proučava najstarije galaksije u svemiru. Njegovo veliko ogledalo i infracrveni instrumenti će moći da detektuju molekule vode, ugljen-dioksida i amonijaka u atmosferama udaljenih egzoplaneta i u ledu i prašini koji formiraju zvezde, planete i komete. Naučnici kažu da će nam proučavanje ovih molekula i saznanja o hemijskim reakcijama koje se dešavaju na ovim mestima pomoći da razumemo kako se formiraju planetarni sistemi. Te informacije će nam reći da li su uslovi za život jedinstveni samo za naš solarni sistem ili da su uobičajena pojava u svemiru.

Džejms Veb je spreman da nam pošalje nikada jasnije slike svemira

JWST DT 1crop

NASA je najavila da će 12. jula 2022. objaviti prve slike koje je napravio svemirski teleskop Džejms Veb. Te slike biće početak nove ere u astronomiji. Veb je najveći svemirski teleskop ikada napravljen i slaće nam naučne podatke koji će nam pomoći u traženju odgovora na pitanja o najranijim trenucima univerzuma i omogućiće astronomima da proučavaju egzoplanete detaljnije nego ikada ranije.

JWST u punom fokusu

JWSTkonacnoCrop

Mozaik od pet različitih slika prepunih zvezda prikazuje vidno polje svemirskog teleskopa Džejms Veb viđenih kroz njegova četiri naučna instrumenta i njegov fini senzor za navođenje, u punom fokusu. Veb pokazuje deo polja od stotina hiljada zvezda Velikog Magelanovog oblaka, male satelitske galaksije Mlečnog puta preko svih senzora opservatorije.