VRT FIZIKE: Rađanje fizike u Srbiji

„Mada je danas jedna od naših najuspešnijih disciplina, sa značajnim istraživačkim ustanovama, i svetskim velikanima poput Mihajla Pupina i Nikole Tesle, fizika u Srbiji razvija se tek nakon Drugog svetskog rata.

Naime, od Galilea Galileja i njegovih eksperimenata sa strmom ravni u 17. veku, u Evropi nastaje moderna fizika kao prva u istinskom smislu egzaktna nauka. Međutim, takav razvoj moderne fizike gotovo u potpunosti mimoilazi Srbiju.

Na samom početku 19. veka, u Austro-Ugarskoj Atanasije Stojković, pisac, fizičar i astronom srpskog porekla, na slavenoserbskom jeziku piše delo “Fizika” koje zbog toga nije imalo veliki uticaj.

U Srbiji se prvi udžbenik iz fizike štampa 1851. godine, a piše ga jedan - lekar.

fizika 1

fizika 2

fizika 3

Serijal „Vrt fizike“ pokrenuo je Institut za fiziku u Beogradu inspirisan konceptom popularnih IPB tribina, koje su sve do epidemije okupljale mnogobrojnu publiku u Velikoj sali SKC. Realizovana u saradnji sa portalom „Nauka kroz priče“, svaka od epizoda „Vrta nauke“ posvećena je jednoj od ključnih tema moderne nauke . No, umesto pred publikom, sa fizičarima i drugim istraživačima sada razgovaramo u bašti Instituta, na obali Dunava u Zemunu.

Instagram AM Fotografije AM (FLICKR) YT kanal AM