19 GMA-2013Kalendarski mjesec april proglašen je za ''Globalni mjesec astronomije 2013'' (GMA 2013). Оvu dugogodišnju akciju pokrenulo je međunarodno udruženje ''Astronomi bez granica''. Tokom ovog mjeseca širom planete Zemlje održavajusu brojne aktivnosti vezane za popularizaciju astronomije i srodnih nauka. TrebinjskoAstronomskoUdruženje u saradnji sa srednjoškolskim centrom ’’ Svetozar Ćorović’’, uključilo se u ovu međunarodnu akciju organizovanjem posmatranja neba teleskopima u Ljubinju, malenom gradiću (oko 4.000 stanovnika) 60-ak kilometara zapadno od Trebinja.

U vedru večer 18.aprila 2013. prvi put u istoriji ovog istočno-hercegovačkog gradića, srednjoškolci, učenici osnovne škole ’’Sveti Sava’’, nastavnici, omladina i zainteresovani građani; bili su u prilici posmatrati nebeska tijela kroz teleskope koji su za ovu priliku dopremljeni iz Trebinja. Kompjuterizovani Celestron Nexstar 8SE (203/2030mm) i ''klasika'' stari Sovjetski školski refraktor (80/800mm) kupljen 1978. godine.

Posmatralo se sa školskog igrališta. U okularu teleskopa, visočije u sazviježđu Raka, našao se zemljin pratilac Mjesec u fazi prve četvrti. Divno su se vidjeli detalji površine i mnogobrojni krateri uz sumračnicu. Na zapadnom nebu u sazvježđu Bika nalazio se planet Jupiter. Uočeni su tamni Jupiterovi atmosferski pojasevi i četiri sjajna satelita. Također je osmotreno zvjezdano jato Vlašići, a oni koji su ostali do kraja, pogledali su i planet Saturn koji je izašao na istoku.

Tokom skoro dvo-časovnog posmatranja, više od 150 prisutnih bacilo je pogled kroz teleskop, velika većina prvi put u životu. Posmatranje je popraćeno pričom o posmatranim nebeskim tijelima, a učenici su učestvovali u razgovorima o raznim astronomskim temama što pokazuje njihovo interesovanje za ovu zanimljivu i veoma lijepu nauku.

01 02 03