Baxter osmatrac65Večernja škola uleta

Hoće li me primijetiti? Kako izvesti „ulet“ u horizont događanja, a da nije prenapadno, a opet da sve bude pristojno, markantno i na poslijetku da urodi plodom. Vječita je to igra uleta u kojoj se situacija svakog trenutka može promijeniti. Donosimo vam upute za večerašnji ulet, ili jednom u predvečerje narednih tjedana. Vi birajte kad krećete u priču kao voajer ili voajerka.

venera jupiter konjukcija 2023

Smiraj dana vrijeme pravo je vrijeme našu rabotu. Nisu nam potrebne nikakove specijalne vještine ni tehnikalije. Dovoljno je samo biti svoj i zauzeti stav, bolje reći dobru poziciju. Negdje, u stanu ili kući, kafiću, parkiranom automobilu ili pak šetnici s koje imamo pogled k zapadu. Tamo gdje je netom zašlo Sunce. Udahnuti duboko sačekati recimo pola sata te uživati u blagodati vlastitog „ja“ i „ona“ (ili „ona“ i „ja“).

nebo 09022023 detalj

Na scenu pola sata nakon zalaska Sunca stupa markantni dvojac. Niže horizontu ugledati ćemo Veneru a nešto poviše nje Jupiter. Tijekom samo narednih mjesec dana Zavodnica i Zavodnik među zvijezdama odigrati će pravu, koketnu ljubavnu (pred)igru. Vremenske prilike su nam naklonjene, pogledajmo dva najblještavija nebeska objekta nakon smiraja dana.

Dvojac će svake večeri mijenjati svoju poziciju na nebu. Već za mjesec dana Venera i Jupiter približavati će se jedno drugome, u jednom će se trenutku sljubiti a zatim zamijeniti pozicije na nebu; „Tko bi doli sad je gori, tko bi gori sad je doli“, upravo će se to dogoditi nama naočigled. Kao u pravoj zanosnoj igri dvoje koji su osuđeni jedno na drugo. Dvoje koje vrijeme i prostor može rastaviti ali uvijek se vraćaju jedno drugome, poput srodnih duša na ovom svijetu. Astronomi bi rekli; dok ih ne gravitacija sastavi a potom i rastavi, ili pak obrnuto.

Venera, vrući planet i Jupiter, plinoviti div sada su najsjajniji objekti na nebu. Njihov sjaj još će se povećavati tijekom narednijh tjedana. Iako sjaje poput zvijezda lako možemo uočiti da u noći njihov sjaj ne treperi poput zvijezda. To zato jer su zvijezde izvor svjetla, poput našeg Sunca, dok planeti sjaje zbog refleksije Sunčeve svjetlosti koja se odbija od njih.

Za one željne „smutnje“, podosta poviše njih nalazi se Bog rata, planet Mars. Pronađite i njega. U stvarnosti ove planete dijele stotine milijuna kilometara, samo prividno dolaze jedno do drugoga.

nebo 09022023