Tri planetarna mušketira i Mjesec na našem nebu

velika cetvorka prosinac 2021

Preljepa slika tri planeta i Mjeseca koji polako, danima, putuje pored njih slika su koja ovih večeri imamo priliku vidjeti na našem večernjem nebu, nedugo nakon zalaska Sunca nad jugozapadnim horizontom. Redom od „dole“ prema „gore“ nalaze se; Presjajna Večernjača (Venera), nešto manje sjajan planet prstenova (Saturn) te najveći plinoviti div Sunčeva sustava (Jupiter) koji u ovoj konstelaciji zauzima srebrnu medalju po sjaju. Mjesec ovih dana polako grabi sve veću osvjetljenost svog diska, istovremeno od dana do dana zauzimajući gotovo simetričnu poziciju između ovih nebeskih tijela. Naravno, naš se prirodni satelit samo prividno nalazi pokraj planeta. Od Mjeseca nas dijeli manje od 400.000km, u slučaju Venere to su već desetine milijuna kilometara, do Jupitera brojimo stotine milijuna kilometara a do Saturna odometar debelo prelazi milijardu kilometara.

Za vidjeti ovu četvorku sat i više vremena nakon zalaska Sunca nisu nam potrebna optička pomagala. Dovoljne su nam naše oči i pogled do ivice horizonta. Mobiteli će sasvim lijepo ovjekovječiti ovo „poravnanje planeta“ u koloritnom sumraku, ako nam vremenske prilike to dozvole.

ISS 07122021 zemlja

U dogovoru :) sa našim partnerima iz Rusije, Europe i SAD ekskluzivno za čitatelje AM za večeras u vremenu od 17:17 do 17:21 dogovorili smo i veličanstven prolazak Međunarodne svemirske postaje (MKS). Ona će iznad Istre proći u smjeru sjeverozapad – jugoistok, u zenitu će njezin sjaj gotovo prestići i sjaj Venere. Posluži li nas vrijeme iskoristite ovu preljepu prigodu za vidjeti veličanstvenu nebesku predstavu! Svakako podijelite informaciju obitelji, prijateljima, neprijateljima, vakserima i antivakserima.. Svemir je preveliko mjesto da bismo u njegovom beskraju prolazili „Veliki“ pod zvijezdama.. Uživajte i pošaljite nam Vaše fotografije, rado ćemo ih objaviti na našem portalu i društvenim mrežama.