Koji su planeti vidljivi sredinom aprila na našem nebu

nase nebo 14042020

Laici nerijetko misle kako je Mjesec svake noći vidljiv na nebu, a nije baš tako. S planetima situacija je svakakva. Jedni misle da su svi oni tu negdje al neznaju gdje, drugi nikada nisu vidjeli niti jedan planet (a jesu, samo nisu prepoznali „sjajnu zvijezdu“ kao planet), treći pak smatraju kako se planeti vide samo teleskopom, četvrti bi ih rado vidjeli samo kab bi znali gdje, kako i kada.. Izuzmemo li XXX hard core astronome koji ponekad iz samo njima razumljivih pobuda  usred bijela dana teleskopima love Veneru, Mars, Jupiter ili Saturn ajmo vidjeti kakva je situacija s vidljivošću planeta sredinom aprila. Uzeti ćemo podatke za današnji dan, ponedjeljak 13.04.2020. Najprije pogledajmo kakva je situacija sa trajanjem dana i noći. Sunce danas izlazi u 06:23 a zalazi u 19:48. Naš lov na planete nećemo otpočinjati odmah prije ni odmah poslje navedenih vremena. Navečer ćemo sačekati kraj civilnog sumraka (20:19), a ujutro promatranju će biti kraj s početkom civilnog sumraka (05:50). Navečer nakon civilnog sumraka odnosno ujutro prije njega, nebo počinje, odnosno završava, biti tamnije. To je dobro vrijeme za početak priprema za promatranje, pripremiti sebe i opremu (pa makar to bio samo mobitel!) te se upoznati s značajkama terena odakle ćemo gledati u nebo. Ujutro je vrijeme civilnog sumraka odlično razdoblje za pospremiti svu opremu, pregledati jesmo li štogod zaboravili.

planeti tab 13042020

VAŽNO; Navedena vremena odnose se na lokalitet Vidulini Observatory, drugdje se ona razlikuju. Posjetite www.heavens-above.com i pronađite točna vremena za vašu lokaciju.

Krećemo u lov na planete, evo opisnih podataka.

Merkur, nije vidljiv ni navečer i ujutro, zalazi prerano izlazi prekasno.

Venera, vidljiva kao najsjajnija zvijezda na zapadnom horizintu, sve do ponoći kada zalazi.

Zemlja, vidljiva cijelog dana iz Zemljine orbite 🤪

Mars, navečer nije vidljiv jer zalazi u vrijeme ručka, od četiri ujutro vidljiv na istočnom horizontu.

Jupiter, navečer nije vidljiv, zalazi oko podneva, ujutro vidljiv već od tri sata poslje ponoći.

Saturn, vrijedi isto kao za Jupiter, samo što za njime kasni dvadesetak minuta.

Uran i Neptun, nisu vidljivi, zalaze prerano izlaze prekasno.

Zaključak; navečer nam je golim okom itekako lako uočiti presjajnu Veneru. Od preostalih sedam planeta navečer nema ništa. Ranim jutrom, recimo oko četiri i pol ujutro, nad istočnim horizontom poredali su se kao po položenom pravcu (ekliptika!) golim okom od vidljivi Mars, Saturn i Jupiter a poviše njih tu je i Mjesec. Muče li Vas insomnia ili znatiželja tijekom noći bez ikakovih optičkih pomagala moguće je sada vidjeti četiri od osam planeta Sunčevog sustava. Vrijedi pogledati!