FAST gradnja
  FAST izgled

Javnosti je radioastronomija poznata pretežito po velikim tanjurastim antenama iz filmova svemirske tematike. Posebno mjesto u istraživanju „nevidljivog svemira“ zauzima Arecibo, najveći radioteleskop na svijetu promjera antene od 305m izrađen 1963. godine. Titulu najvećeg radioteleskopa na svijetu uskoro će morati prepustiti znatno osjetljivijem, modernijem te većem FASTu koji je u završnoj fazi gradnje u Kineskoj provinciji Guizhou. Izgradnja FASTa (Five hundred meter Aperture Spherical Telescope) započela je 2011. a završetak gradnje planiran je za 2016.

Promjer antene biti će punih pet stotina metara što će FASTu omogućiti deset puta bolju osjetljivost na prijem radio signala iz svemira od Areciba. Njegova konstrukcija pozicionirana je između nekoliko klisura a sama izvedba antene i prijemnika omogućiti će mu znatno veće područje rada od skoro pa fiksnog Areciba. Fotografije koje je objavila Kineska akademija znanosti najbolje pokazuju o kakvom se zahtjevnom građevinsko-znanstvenom projektu radi. Na priloženoj grafici navedene su i neke od karakteristika te područja rada FASTa. Između ostalog FAST će se koristiti i kao lovac na moguće radio signale drugih civilizacija u svemiru.

FAST grafika