Jučer navečer u 20:09 po našem vremenu s Ruskog kozmodroma Baikonur izvršeno je uspješno, spektakularno noćno lansiranje svemirskog broda Sojuz TMA-20 k Međunarodnoj svemirskoj stanici (ISS).

sojuz_tma_20_lansiranje
Noćno lansiranje Sojuza TMA-20 s raketodroma Baikonur

Tročlanu međunarodnu posadu Sojuza („Ekspedicije 26“ na ISSu) čine; Dmitry Kondratyev Catherine Coleman iPaolo Nespoli.

Trojac bi trebao pristati na ISS sutra (petak 17.12.) u 21:12 po našem vremenu. Oni će se tako pridružiti postojećoj posadi na ISSu (Scott Kelly, Alexander Kaleri i Oleg Skripochka) s kojima će provesti Božićno-Novogodišnje praznike ali i narednih nekoliko mjeseci.

Ekspediciju 26 uskoro očekuje podosta posla u svemiru, osim svemirskih šetnji i znanstvenih istraživanja tijekom siječnja i veljače na ISS će pristati Japanski, Ruski te Europski teretni brodovi a sve će kuluminirati dolaskom šestorice astronauta u američkom brodu Discovery sredinom veljače.

Zapovjednik Sojuza TMA-20 je Kondratyev. Njemu je to prvi let u svemir na kojeg je čekao dugih trinaest godina! Prije pristajanja na ISS Sojuz će 35 puta obletjeti oko Zemlje. Iskušana automatika broda pod nadzorom Korolevog centra misije nedaleko Moskve sama će dovesti astronaute do ISS i obaviti spajenje s njom. U slučaju otkaza nekog od sustava upravljanje mogu preuzeti operateri iz Koroleva ili astronauti direktno iz svemirskog broda.

Zanimljivo je spomenuti kako se za Nespolija moralo napraviti posebno sjedalo obzirom na njegovu visinu od 1.88m. Vitaly Lopota iz Ruskog koncerna „Energia“ ovo je komentirao riječima: „Veliki čovjek - velika sjedalica!“

Samo lansiranje izvedeno je sa iste pozicije na Baikonurskom raketodromu s koje je Yuri Gagarin krenuo put svemira prije gotovo pedeset godina.