Astronautika: misije

Oleg Novicki

Oleg Novitskiy

Oleg Novicki prvi put leti u kosmos. On je 526-ti čovek koji je lansiran u orbitu i 114 kosmonaut Rusije.

Rodjen je 12. oktobra 1971. u gradu Červenj, nedaleko od glavnog grada Belorusije Minska. Po završetku srednje škole 1989. upisao je Vazduhoplovnu akademiju “Čkalov”, a posle njenog rasformiranja prelazi na Jejsku, a zatim Kačinsku akademiju koju je završio 1994. na katedri za taktičku avijaciju. Sledećih deset godina leteo je na vojnim avionima L-39 i Su-25 Severno-kavkaskog regiona, uključujući borbene letove u Čečeniji. Ima ukupan nalet od preko 600 časova. Godine 2006. Novicki je diplomirao na Vojnoj-vazdušnoj akademiji “Gagarin”, posle čega je nekoliko meseci komandovao lovačkom eskadrilom Severno-kavkaskog regiona.

Novicki je postao kosmonaut 2007. Po završetku osnovne dvogodišnje obuke, počinje pripreme u okviru grupe kosmonauta programa MKS. Zatim je bio dubler u misiji MKS-31/32. Pre nekoliko meseci, posle prelaska Centra za obuku kosmonauta pod okrilje civilne kosmičke agencije “Roskosmos” napušta u činu pukovnika Vazduhoplovne snage.

Novicki je posle slavnih sovjetskih kosmonauta Pjotra Klimuka i Vladimira Kovaljonoka, treći Belorus koji leti u kosmos.

Oženjen je i ima jednu 16. godišnju devojčicu.

Jevgenij Tarelkin

Evgeny Tarelkin

Jevgenij Tarelkin je novajlija u kosmosu. On je 115-ti kosmonaut Rusije i 527 čovek koji leti u kosmos.

Rodjen je 29. decembra 1974. u selu Pervomajskij Čitinske oblasti. Godine 1996. završio je Jejsku a 1998. i vazduhoplovnu akademiju "Gagarin". Od tada radi u Centru za obuku kosmonauta (CPK) kao inženjer-eksperimentator. Ima ukupna nalet od 207 časova na avionima L-29, L-39 i na avionu-laboratoriji IL-76. Obavio je takodje preko 400 padobranskih skokova, instruktor je padobransko-destantnih jedinica i profesionalni ronioc sa oko 250 časova provedenih pod vodom.

U Odred kosmonaut je učlanjen 2003. dok je od 2002-2010. učestvovao u grupnim pipremama u okviru programa MKS. Bio je dubler u misiji MKS-31/32.

Pre nekoliko meseci je skupa sa svim vojnim kosmonautima CPK-a prebačen u rezervni sastav Vojnog vazduhplovstva, završivši vojnu karijeru u činu potpukovnika.

Oženjen je i ima dve devojčice.

Kevin Entoni Ford

Kevin A. Ford

Kevin Entoni Ford (Kevin Anthony Ford) leti po drugi put u kosmos. Svoj prvi kosmižki let obavio je septembra 2009. u misiji STS-128, na šatlu "Diskaveri" (Discovery).

U anale astronautike tada je zabeležn kao 500-ti Zemljanin koji se otisnuo u kosmos (i 322. američki astronaut).

Ford je rodjen 7. jula 1960. u Portlandu (Indijana). Godine 1978. završio je srednju školu a 1982. dobio stepen bačelora (što je ekvivalentno trogodišnjim studijama na tehničkim fakultetima u Srbiji) na katedri aerokosmičkog mašinstva Univerziteta Notr-Dam.

Godine 1989. magistrirao je medjunarodne odnose na Univerzitetu Troj, a 1994. aerokosmičko mašinstvo na Univerzitetu Florida. Tri godine kasnije, doktorirao je na Tehnološkom institutu Vazduhplovnih snaga SAD (USAF).

Kao oficir u rezervi pripremao sa do 1987. za avionske letove u jednoj Vojnoj bazi u Misisipiju i leteo na avionima F-15. Posle toga je služio u USAF. Kada je u čuvenoj vojnoj bazi "Edvards" dobio status probnog pilota, učestvovao je u tesitranju aviona F-16. Ima nalet od preko 4700 časova. Napustio je Vazduhplovstvo u činu pukovnika 2008.

Ford je nekoliko puta pokušao da postane astronaut. Prvi put 1994, zatim 1996, ali je tek 2000. konačno uvršten u 18-tu grupu astronauta NASA-e.

Svoj prvi let u kosmos Ford je obavio avgusta/septembra 2009. na šaltu "Diskaveri" i MKS u trajanju od 14 dana. Jula 2010. imenovan je za američkog člana misije MKS-33/34. Skupa sa Novickim i Tarelkinom dublirao je posadu MKS-31/32.

Oženjen je i ima dvoje dece.