Astronautika: misije

artemis1
Letjelice THEMIS P1 i P2 na novoj misiji oko Mjeseca

NASAina flota od pet letjelica THEMIS lansirana je 2007. s namjenom izučavanja Zemljine magnetosfere i interakcije svemirskog vremena s našom planetom. Tijekom vremena letjelice su obavile svoju misiju, a 2009. predugo ušle u područje Zemljine sjenke, ostale bez električne energije te se doslovce smrznule i prestale s radom. Ubrzo nakon toga proglašene su – „mrtvima“. No ekipa znanstvenika i inženjera s UCLA krenula je u nemoguću misiju reanimacije. Vassilis Angelopoulos, istraživač na UCLA, izjavio je kako su letjelice THEMIS P1 i P2 doslovce oživljene iz mrtvih a sada im slijedi pomalo nevjerojatna svemirska odiseja – neplanirani put do Mjeseca i nastavak sličnog posla ali sada oko našeg prirodnog satelita. Naziv njihove nove misije preimenovan je u ARTEMIS (Acceleration, Reconnection, Turbulence and Electrodynamics of the Moon's Interaction with the Sun). Letjelice su sada na novoj trajektoriji koja će ih u konačnici dovesti u jako eliptičnu putanju oko Mjeseca, a usput će istražiti i područje Langrangeovih točaka Zemlja-Mjesec. Po prvi puta istražiti ćemo ta područja, nijedna druga letjelica nije dosad to učinila, izjavio je Manfred Bester s University of California. Nova misija dati će nam odgovore na fundamentalna pitanja o Sunčevom vjetru, Mjesečevoj plazmi, Zemljinom magnetskom repu i drugo.

artemis2 Flota od pet letjelica THEMIS godinama je istraživala naš planet i svemirsko vrijeme

Letjelice iz nove misije ARTEMIS nekoliko će mjeseci istraživati područje između Zemlje i Mjeseca, a nakon toga ući u orbitu 100x18.000km iznad Mjesečeve površine. Istraživanje utjecaja i interakcija svemirskog vremena važno je za razumijevanje ključnih zagonetki u astrofizici ali i izvor podataka za planiranje budućih Mjesečevih baza.

:D :D Henri Poincaré je osnova, za... 12 sati ranije