Astronautika: misije

AMERIČKA AGENCIJA NASA I KRALJIVINA SAUDIJSKA ARABIJA POTPISALE AKT O SARADNJI NA ISTRIŽIVANJU MESECA I BLISKIH ZEMLJI ASTEREOIDA

Danas 15.12. NASA i sadijski centar Kralj Abdulaziz City for Sciencedand Technology (KACST) potisali su ugovor o saradnji u oblasti istraživanja Meseca i bliskih astereoida. Saradnja će se odvijati između Saudi Lunar and Near-Earth Object Science Center i NASA Lunar Science Institute at NASA's Ames Research Center in Moffett Field, Calif.

Ova sardnja je u okviru Memoranduma o razmenjivanju nauke i tehnologije između Saudijske Arabije SAD koju su potpisali ministri nauka dve zemlje prošle godina a koja je kasnije ratifikovana od strane vlada dve države. Tim povodom H.H. Dr. Turki Bin Saud Bin Mohammed Al-Saud, potpredsednik istraživačkog instituta KACST, je izjavio da Saudijska Arabija prateći svetske tokove interesovanja za Mesec i Bliske Zemlji Objekte (NEO) u cilju boljeg istraživanja KACST je potisao ugovor o saradnji sa NASA Lunar Science Institute at NASA's Ames Research Center in Moffett Field, Californija, doprineti razvoju nauke u obe zemlje na opšte zadovoljstvo.

Na ovaj način NASA je rešila sigurno dobar deo novčanih briga. To će doneti verovatno do preusmeravanja sredstava za neke projekte NASA koji bi bili ograničeni ili na ledu. A od toga će imati koristi sigurno i naučnici astronomi iz drugih zemalja posredno.

Author: Dragan Radmilović