Svemirsko vrijeme utječe na naše zdravlje i život

svemirsko vrijeme ilustracija2

Nalazimo se tu gdje jesmo, najveći poluotok u Jadranskom moru poprilično je nevinašce promatramo li kroz prizmu ekstremnih ne/prilika zemaljskog vremena. Varljivo proljeće upravo se sprema okrenuti još jednu nestabilnu epizodu u tjednu pred nama. Kakvo je stanje gore, poviše Zemljine sfere života? Nestabilno! Sunce grabi ka maksimumu aktivnosti, poznatog nam jedanaestogodišnjeg ciklusa.  Otud i nedavne pojave aurore borealis, ometanja signala poziciono-navigacijskih sustava, djelomična, kraća,  zamračenja i ometanja rasprostiranja radio signala.. Kakve to na kraju ima veze s nama?

Svemirskim vremenom bave se tamo neki znanstvenici, zar ne(istina), ono nema nikakve veze sa nama, zar ne (neistina)! Svemirsko vrijeme skup je svega onoga što nam iz bliskog i dalekog svemira dolazi izvan našeg planeta te na ovaj ili onaj način utječe na prilike ovdje „dole“. A to nije nevažno!

Temperature zraka se počinju penjati i preko 20°C, more se grije, kamene ležaljke na plažama više nisu toliko hladne, dapače. Odijevamo se oskudnije i izlažemo nepokrivene dijelove tijela Sunčevim zrakama. Nabrijani na vitamin „D“ dolaze na svoje. Usput, tri ili četiti izlaganja tijela od po 10-15 minuta tjedno Sunčevom zračenju sasvim je dovoljno za apsorpciju dovoljne doze našim tijelima.

Ono na što moramo obratiti pozornost je ultraljubičasto zračenje koje nam dolazi iz svemira (Sunce). Najopasnije od ove vrste je UVC zračenje, srećom ozonski sloj isto zaustavlja poprilično visoko, uobičajno iznad granica tropopauze i ono ne dospijeva do nas. Srećom, jer već i manje doze smrtonosne su za dobar dio biljnog i životinjskog svijeta pa i čovjeka.

UVB zračenje se također u popriličnoj mjeri filtrira u našoj atmosferi, ipak dio dolazi do nas. Najslobodniji prolaz do naših tijela ima UVA zračenje. UVB ima vrlo malu prodornost, UVA veću i ono prodire u dublje dijelove kože. Predugo, ili bolje reći preintenzivno, izlaganje tijela ovim zračenjima u kombinaciji s infracrvenim zračenjima i dugotrajnosti dovodi do promjena na koži. Naš organizam svojim obrambenim mehanizmima iznimno uspješno neutralizira veći dio „tamnije strane priče“ o preplanulim tijelima. Rekosmo veći dio, ponekad tijelo ne uspije u cijelosti. Opekotine na koži najmanji su problem, u krajnjoj liniji radi se o manjem estetskom problemu. Tumorozne tvorbe znatno su ozbiljniji problem, a mogu dovesti i do neželjenih ishoda.

O zaštitnim kremama, indeksima zračenja, mikro ozonskim rupama koje nenadano nastaju i nestaju (ono kad čujemo; jučer sam bila cijeli dan na suncu i ništa, danas dva sata i izgorjela sam cijela) čitajte narednih dana i tjedana na našem portalu. Svemirsko vrijeme doslovce utječe na naš svakodnevni život i rad, štoviše ukoliko nemamo sreće a usput smo i benevolentni prema istome može nam ugroziti zdravlje, sve do smrtnog ishoda.

Istraživanje svemira, nije zanimacija tamo nekih čudaka na koje se bezveze troše novci koji su se mogli „bolje iskoristiti“. Istraživanje svemira i razumijevanje prirodnih procesa doslovce je borba za naš puki opstanak. Poznavati „neprijatelja“ i razumijeti njegove nakane put je ka našoj održivosti.

Uostalom, ako ste izdvojili 10 eura za kišobran izdvojite i 10 eura za zaštitne, odbrambene, kreme od svemirskog zračenja. Jedan ručak, dvije kutije cigareta ili tri kave – tolika je godišnja cijena zaštite naših tijela od svemirskog ne/vremena!