Skoro 10% od 47 američkih žena koje su letele u kosmos nastradale su tokom tog procesa, uključujući četiri članice posade nesrećnih spejs šatlova. Predmeti koji su pripadali ženskim astronautima, preminulim i živim, zbog svoje retkosti, postići će prilično visoke cene na najavljenim aukcijama.

Nažalost, opsesivno smo okupirani tragedijama,“ izjavio je Howard C. Weinberg, konsultant zadužen za svemirska pitanja Heritage aukcije u Dalasu.

Na aukciji vezanoj za svemirska istraživanja tokom sledećih par nedelja pojaviće se neke uspomene vezane za žene. Prikaz će biti otvoren 21. aprila u britanskoj aukcijskoj kući Bonhams u Njujorku, a tom prilikom biće prikazan ruski skafander za treninge iz devedesetih godina (očekivana cena od \(30.000 do \)50.000) koji je američka astronautkinja Shannon Lucid (1943) oblačila tokom priprema za šestomesečni boravak na stanici „Mir“. Bio je to njen peti i poslednji let u kosmos.

skafander

Bid 1311 – skafander Shannon Lucid Сокол КВ-2“, proizveden u fafrici „Звезда“. Vodi se kao „spasilački skafander“. Lucidova je bila drugi Amerikanac na „Miru“, i u svoje vreme Amerikanac sa najviše sati provedenih u orbiti. Tada je bila jedina majka koja je letela u kosmos.

Oprema je bila namenjena za slučaj opasnosti, u slučaju brze dekompresije, i brzo se navlačio kroz otvor na šniranje koji se nalazio u visini grudi. Creva i pokazivači su se protezali kroz rukave i torzo. U slučaju da je zbog zaštite Lucidove trebao da se naduva, gurtne u ramenima i ispod pazuha sprečavali su da joj ruke lete okolo.

Kao i svim starim svemirskim odelima, i ovome će trebati konzervacija. „Unitrašnja guma polako počinje da se lepi,“ izjavio je Matthew Haley, Bonhamsov stručnjak za knjige i rukopise.

Skafander se pojavio na tržištu odmah nakon Lucidinog putovanja 1996. godine; Rusi su rasprodali većinu svoje kosmonautske kolekcije. Bonhams ne navodi ime trenutnog vlasnika, ali očigledno ostavlja vrlo prepoznatljiv trag. Kallerovi istorijski dokumenti iz Marlboroa u državi Njujork iznajmljivali su i prikazivali odelo u brojnim institucijama, uključujući Svemirski centar u Hjustonu i Džordž Bušovu predsedničku biblioteku i muzej u Teksasu.

Potpisi ženskih putnika u kosmos daleko su češći artikli na aukcijama od delova njihove odeće. Izgravirane fotografije i litografije portreta Sally Ride (prva Amerikanka u kosmosu) i članica posade „ChallengeraChrista McAuliffe i Judith A. Resnik procenjeni su svaki na po \(7.000 na prošlogodinjoj majskoj prodaji i Regency–Superior’s aukciji 8. juna u Sent Louisu.

Narednih godina se očekuje da sav srodan materijal iz arhiva da se nađe na prodaji. Tokom 2009. na stotine telegrama poslatih je McAliffevoj neposredno pred njenu smrt i posmrtne komemorativne pozivnice prodalo je po ceni od \)2.500 Udruženje Scott J. Winslow iz Bedforda, Nju Hempšsiru.