ASTRONOMIJA NA TELEFONU

Exoplanet

exoplanet-logo

Verzija: 6.0
13,9 MB
Radi na:   iPhone, iPod touch, iPad.
Requires iOS 3.1.3 or later
Cena:
Besplatan

exoplanet-menu
exoplanet-database

Ako vas interesuju vansolarne planete onda je Exoplanet program za vas. Odličan je. To je zaprvo baza podataka o svim do sada otkrivenim vansolarnim planetama a koja se inače redovno ažurira. Šta više, program će uključiti alarm kad god vredni astronomi pronađu neku novu planetu – ako tako podesite vaš iPhone. Zbilja sjajno. Program je besplatan i sve što vam je za njega potrebno jeste pomenuti telefončić ili neki surogat iz njegove branše. Međutim, to su sve dosta skupe igračke i može biti da ih nemata. U tom slučaju ne treba da očajavate jer isti program postoji i za PC. A PC već imate (jer kako biste inače ovo čitali). Evo adrese: http://exoplanet.hanno-rein.de/

A sad o samom programu. Kada program pokrenete pojavi se meni. Exoplanet News je koristan deo programa, pa i Correlation Diagrams itd. ali naj, najvažniji deo je Database. To je popis svih do sada otkrivenih vansolarnih planeta sa svim važnim podacima. Idemo redom.

Planete birate sa spiska ili pomoću pretragača. Recimo, izabrali ste jednu i kada kliknete na nju otvori vam se odeljak o njoj i tu imate prvo nekoliko opisnih pdataka i eventualno kraći tekst. Ispod je animacija sa krivom sjaja matične zvezde (ako je planeta otkrivena metodom tranzita). Klikom na tu animaciju dobijate istu ali veću i sa nekoliko podataka, recimo o trajanju tranzita.

Ispod je slika modela izabrane planete smeštene pored naših dragih planeta iz Sunčevog sistema tako da imate vizuelni pregled veličina tela.

Sledi mapa koja pokazuje lokaciju planete na nebu, zatim prikaz planetarnog vanlarnog sistema sa ucrtanim orbitama svih pronađenih planeta oko matične zvezde i označenom nastanjujućom zonom tako da odmah vidite da li je planeta koju istražujete u toj zoni.

Ispod je dvadesetak podataka o planeti i matičnoj zvezdi te odgovarajući linkovi na više.

Pomoću dobrog i močnog filtera imate i laku i brzu pretragu.

Sve u svemu, odličan komplet vansolarnihplaneta za poneti.

exo1 exo2 exo3

Kepler

Kepler-logo
Verzija: 1.5
13,7 MB
Radi na: iPhone, iPod touch, iPad.
Requires iOS 3.1.3 or later