U petak, 5. oktobra, jedan žiroskop na Svemirskom teleskopu Habl, je prestao da radi. Svi ostali instrumenti na teleskopu su ispravni, ali je zbog ovog kvara on stavljen u sejf mod.

hst r

Vest je juče prostrujala internetom i zabrinula naučnu zajednicu, međutim Nasa je već danas objavila da se očekuje brzi oporavak čuvenog teleskopa.

Teleskop Habl orbitira oko Zemlje od 1990. godine i odavno je premašio planiran radni vek. U tom periodu od blizu tri decenije ovaj teleskop je znatno upotpunio i proširio poznavanje svemira. Na osnovu njegovih podataka napisano je na hiljade stručnih i naučih radova i zapravo njegov doprinos razvoju astronomije je nemerljiv.

Nasa je povodom ovog događaja izjavila da se kvar na žiroskopu mogao očekivati. Ukupno Habl ima šest žiroskopa od kojih dva od ranije ne rade, međutim za rad same svemirske opservatorije dovoljno je samo tri žiroskopa. Ta tri su tehnički ispravna i poboljšana u odnosu na preostale žiroskope. Oni su na teleskop instalirani prilikom svemirske intervencije 2009. godine. Nasini stručnjaci očekuju da Habl radi još dugi niz godina.

Čak i kada bi se još neki od preostala tri žiroskopa pokvarilo teleskop bi i dalje bio operativan, mada bi procedura rada bila komplikovanija.

kao i uvek, odlican JE autor ...Drago D,... 3 dana ranije