Doslovce dva svijeta, jedan mentalno ograničen a drugi bez ikakvih granica

Soyuz ST B 05122021

Za vrijeme dok nas naši mediji po nekom samo njima znanom (ili diktiranom?) ustrajnošću, ovih dana prigodno, adventski, nemilice raketiraju ratom koji eto samo što nije počeo istočnije i poodalje od naših granica, dok naši vojnici zajedno sa američkim vojnicima (naši bez a američki sa rukavicama, simbolika?!) vježbaju „lansiranje“ primitivnih 7,62 i 12,7mm projektila, dotle poodalje, jugozapadnije od naših granica Europa, Rusija i SAD imaju pametnija i korisnija posla.

Europski lansirni kompleks za put u svemir u Francuskoj Gvajani (južna Amerika) sa mnoštvom normalnih i pametnih ljudi iz do rata, koji samo što nije, zavađenih država i naroda (bar prema našim medijima) uspješno su put svemira ispratili još jedan važan proizvod čovjekove inteligencije kojeg ćemo svakodnevno svi mi koristiti a bez da to i primjetimo kao nekakav važan događaj.

Rano jutros, nedjelja 05.12.2021., u 01:20 po našem vremenu sa Europskog raketodroma „Guiana Space Center „ smještenog na sjeveroistoku južne Amerike uspješno je, po dvadeset i šesti puta,  lansirana ruska raketa Soyuz ST-B. Ova izuzetna raketa u Zemljinu je orbitu ponjela dva Europska satelita iz serije „Galileo“ a čija je namjena da upotpune EU satelitsku mrežu globalnog pozicioniranja i navigacije kako bi bila pouzdanija, preciznija i dostupnija na širem prostoru. Pogledate li u Vašim mobitelima postavke „GPS“ tamo ćete pronaći najmanje četiri sustava koje svakodnevno koristimo a da toga zapravo i nismo svijesni. Pored EU Galileo sustava tu je još i kineski BeiDou, američki GPS i ruski GLONASS. Bez globalnog pozicioniranja i navigacije naši bi automobili, skuteri, kamioni, avioni, brodovi pa i mi, obični rekreativni hobi-pješaci po bespućima preljepe nam Domovine doslovce bili izgubljeni u prostoru..

U svega devet minuta ruska raketa Soyuz ST-B nakon polijetanja sa europskom kozmodroma uspješno je odradila svoj posao. Dvije minute nakon leta odvojena su četiri dodatna boostera, tri minute kasnije glavni stupanj rakete završio je svoj posao te je i on odvojen od kompozicije, još četiri minute kasnije i treći stupanj poentira u gem, set, meč raketnoj maniri. U orbiti se nalaze dva Galileo satelita još uvijek združena sa posebnim, manevarskim raketnim stupnjem „Fregat“ koji će precizno pozicionirati letjelice na točno određene parametre orbite. Sve to kako bi nama, običnim ljudima, pružili komoditet i prije svega sigurnost u globalno međuzavisnom prometovanju svake vrste neovisno o vjetru ili padalinama, magli ili vedrini, noći ili danu.

Europski kozmodrom, sa ruskim raketama, sada je u velikim pripremama za još jedno lansiranje. Ovog puta će europska raketa Ariane-5 daleko od Zemlje ponjeti najsofisticiraniji i najskuplji znanstveni stroj koji se za svemir priprema već više od dvadeset godina. Taj je uređaj toliko važan za znanstvenike ali i sve nas na plavoj točci u beskraju. Uz cijenu od gotovo dvanaest milijardi (12 000 000 000 USD) Čovjek će vidjeti dalje i bolje u svemir nego ikada do sada. Nimalo nemoguće da sa rezultatima rada ovog stroja više ne budemo sami u svemiru..  Njegovo je ime James Web Space Telescope (JWST). Da, radi se o američkoj letjelici.

Zajebani smo mi ljudi, poprilično! Prema našim medijima amerikanci, europljani i rusi već ratuju na podaljem istoku od nas dok  (na podaljem zapadu od nas, i bez natruhe slovca u našim medijima) istovremeno Rusi, Europljani i Amerikanci zajedno rade na boljitku i napretku Čovječanstva.

Fregat Galileo 04122021