Jednim klikom do astronautskog pogleda na Zemlju iz svemira

iss liveSvijet je odavno postao globalno selo, ali otkada je to „odavno“? Prije samo dvadesetak godina Internet nije postojao! Društvene mreže nisu postojale prije samo desetak godina! Da, možete li to zamisliti? A čini nam se da smo oduvijek u suživotu sa internetom i facebookom. Prije samo koju godinu stidljivo su na internetu počeli nicat „live in stream-ovi“. Naši gradovi danas su premreženi kamerama koje u (skoro) realnom vremenu putem interneta prenose sliku i zvuk sa trgova, ulica.. Danas bez problema možete kliknuti na neku od kamera i primjerice provjeriti je li ekipa već zasjela za stol na Giardinima, Forumu ili negdje u Novom Sadu kod zvonika s pogledom na Petrovaradinsku utvrdu. No komunikacijske tehnologije nisu ostale samo na zemlji. Želite li uživo pratiti događanja izvan Međunarodne svemirske postaje sa pogledom na naš planet gledajte ovde:

(Ako ne vidite nište to je zato što je ISS na noćnoj strani plante. Pričekajte malo)

Panoramska kamera postavljena izvan ISSa aktivna je 24 sata na dan. Ukoliko se astronauti nalaze izvan ISSa u prijenos uživo uključena je i njihova konverzacija sa ekipom unutra te kontrolnim centrom. Slijedite li link primijetiti ćete kako se tijekom 45 minuta vidi samo plavi ekran a narednih 45 minuta prizor je nevjerojatan. Zemlja, oblaci, more i kopno prolaze „ispod“ vas kao da se nalazite u svemirskom brodu gledate kroz prozor prema planetu. Posebno su zanimljivi izlasci i zalasci Sunca koji se događaju svakih 90 minuta. Niska orbita na kojoj se ISS nalazi podrazumijeva trajanje jedne orbite od 90 minuta, prevedeno, astronautima jedan „dan“ na ISSu traje 90 minuta. Potrudite se saznati kada ISS za vrijeme danjeg svjetla prelazi preko naših krajeva i pogledajte poznate morsko-kopnene teksture - iz svemira. To zasigurno još niste nikada napravili u „live in“ prijenosu!

Nestrpljive i željne instant „akcije“ upućujemo na ovaj link; https://youtu.be/RtU_mdL2vBM

tu se nalaze snimke ranijih boravaka astronauta izvan ISSa i njihova rada na popravcima, zamjenama ili instaliranjima nove opreme. Stavite video na veliki ekran, uključite zvuk i uživajte u svemiru. Tako nešto prije samo desetak godina nije bilo moguće! Tko zna što nas sve čeka za desetak godina?