TV Astronomija

Fermijev paradoks - još 10 potencijalnih rešenja ove misterije

FP 3

Fermi's paradox - 10 more potential solutions to this mystery

Astrobiolozi više od pola veka razbijaju glavu oko pitanja gde su vanzemaljci i zašto ih ne primećujemo kada iz svega proizilazi da njih mora biti. Bar je tako prema našoj, zemaljskoj logici. U ovom videu se navodi deset mogućih razloga zašto do sada nismo zapazili vanzemaljce.

VRT FIZIKE: Mračno pitanje Vernera Hajzenberga

h3

VRT FIZIKE: Mračno pitanje Vernera Hajzenberga

...Jačanje nacizma u Nemačkoj neposredno pred Drugi svetski rad doveo je do osporavanja kvantne mehanike, ali i moderne fizike u potpunosti. Razlog je bio ideološke priorde jer su velike doprinose dali naučnici jevrejskog porekla. Međutim, Hajzenberg koji je prema rečima dr Balaža kasnije imao kontroverznu ulogu u nemačkom nuklearnom programu, stao je u odbranu fizike i svih naučnika koji su učestvovali u njenom stvaranju.

Tranzit ISS preko Meseca

TranzitISS

Tranzit ISS

Izuzetno lep snimak ISS-a kako prelazi Mesec.

Snimio u petak, 16. jula 2021. godine astrofotograf Ron Mej (May), sa posmatračke lokacije Plavi kanjon Astronomskog društva doline Sakramenta u Kaliforniji. Koristio je iPhone12 Pro i legendarni Questar, 90 mm / F14.2 Maksutov-Kasegren sa uvećanjem od 80x. Ovaj video je usporen oko osam puta radi lakšeg gledanja.

3D karta Mliječne staze

3DMlecni put3

3D karta Mliječne staze

Gaia je satelit koji je lansirala Europska svemirska agencija (ESA) u prosincu 2013. Njegova misija je stvoriti najveću i najprecizniju trodimenzionalnu kartu naše galaksije Mliječne staze koja će se sastojati od otprilike jedne milijarde astronomskih objekata, pritom mjereći položaje, udaljenosti i kretanja zvijezda s nevjerojatnom preciznosti te otkrivajući nove spoznaje o sastavu, stvaranju i razvoju Galaksije.

Poređenje: 50 beskorisnih činjenica koje će vas oduševiti

b2

Comparison: 50 Useless Facts To Blow Your Mind

Jeste li znali da u Severnoj Koreji možete da se ošišate samo na jdenu od 14 definisanih frizura? Znate li da na Zemlji  u svakom trenutku divlja 2.000 grmljavina i da Bakingemska palatea ima 775 soba i 78 kupatila? Itd.