U Istraživačkoj stanici Petnica počele su dve međunarodne škole za studente – škola astrofizike i škola mašinskog učenja. Oba programa okupljaju učesnike iz celog sveta i organizuju se na engleskom jeziku.

isp1

Istraživačka stanica Petnica, kao naša prestižna obrazovna institucija, nastavlja tradiciju organizovanja i programa za studente redovnih i postdiplomskih studija. Ovi programi se organizuju uvek u saradnji sa nekim relevantnim partnerom. Ovoga puta su to Majkrosoftov centar za razvoj, Institut za teorijsku fiziku iz Trsta i Centar za napredne studije, takođe iz Trsta.

„Koncept ovih programa za studente je postavljen tako da ih osmišljavaju naši nekadašnji polaznici, a sada naučnici i članovi razvojnih tehnoloških timova. Oni prave program rada, ali još važnije, oni dovode svoje kolege, mentore i prfesore sa prestižnih institucija širom sveta. Tako imamo predavače iz Majkrosofta, sa MIT, Prinstona, ETH, Kembridža...“ – kaže Nikola Božić, rukovodilac Programa u Istraživačkoj stanici.

Škola astrofizike je nastavak trogodišnjeg programa pod nazivom „Petnički letnji institut“ koji pokriva različite teme iz astronomije. Tako je prve godine tema bila kosmologija, zatim fizika čestica, da bi se ove godine učesnici bavili astrofizikom. Predavači su mladi doktori nauka iz Nemačke, Italije, SAD, Slovenije, Hrvatske, Švajcarske.

Po prvi put ove godine u saradnji sa Majkrosoftovim razvojnim centrom Petnica organizuje i školu naprednog programiranja posvećenu mašinskom učenju, jednom od najmodernijih oblasti računarske nauke.

„Veliko mi je zadovoljstvo što sada mogu da donesem nove programe u Petnicu, i dobre predavače, i da svo svoje iskustvo koje sam stekao dam na raspolaganje sadašnjim polzanicima u Petnici. Na neki način to je moje oduživanje Petnici za ono što je ona meni dala kad sam bio srednjoškolac.“ – kaže dr Marko Simonović, fizičar sa Univerziteta Prinston u SAD.

Kroz ove dve škole u Petnici će proći skoro 50 učesnika i 30 predavača sa svih kontinenata.

isp2   isp3