Kadrovi svemirskog filma bez specijalnih efekata

Filmovi svemirske tematike nezamislivi su bez specijalnih efekata. Jako smo daleko dogurali od ne tako prestarih filmova znanstveno-fantastične tematike kada su akteri diljem svemira razgovarali zagonetnim komunikatorima. A onda smo vidjeli kako su mobiteli znatno napredniji od toga. Prve epizode Zvjezdanih staza opčinile su nas automatskim otvaranjem-zatvaranjem vratiju prilikom ulaska-izlaska posade sa zapovjednog mosta. Otvarali su ih „pozadinci“ sustavom špaga i kolutura. Danas pokretna vrata imamo doma u kupaonici. Poslati sliku i video u realnom vremenu s kraja na kraj planeta, začinivši ju pritom i specijalnim efektima, danas je normalno svakome od nas. Obične fotografije više skoro da i nema bez računalno-programskog utjecaja na istu. Specijalni efekti postali su dio ama baš svačije svakodnevnice. Poneke, nerijetke zapravo, osobe ni vlastiti telefon ujutro ne prepoznaje bez šminke. Filmovi bez specijalnih efekata specijalnost su američke filmske industrije. Da, ali samo dok ne proguglate primjerice „russian sf movie“ pa u čudu pogledate kakve tek filmove rade Rusi. Ne vjerujete, pogledajte primjerice ruski film Salyut 7!

salyut 7 film1

Čini se kako je dostupnost putovanja u svemir napokon stigla i do filmske industrije. Ruski svemirski brod Soyuz MS-19 poletjeti će 05. oktobra ove godine ka Međunarodnoj svemirskoj postaji. Zapovjednik broda je Anton Shkaplerov. Bilo bi to „obično“, stotinu četrdeset i sedmo, lansiranje pilotiranog svemirskog broda tipa Soyuz u svemir da nema još dvoje putnika. Sa kozmonautom Shkaplerovim u svemir kreće ruski filmski direktor, scenarist i producent Klim Shipenko (direktor, autor scenarija i glumac u gore pomenutom filmu Salyut 7) te jedna ruska glumica čiji identitet za sada nije objavljen. Ovo dvoje će na ISSu boraviti najviše desetak dana i za to vrijeme snimiti stvarne scene u svemiru za novi, neimenovani ruski film svemirske tematike. Na Zemlju će se vratiti u svemirskom brodu Soyuz MS-18 sredinom oktobra. Biti će to prvi kadrovi nekog filma koji su svjesno i smišljeno snimljeni u svemiru u povijesti filmske industrije.

Da se stvari u toj globalnoj industriji ozbiljno zahuktavaju jasno je i iz misije AX-1 koju bi krajem ove godine trebali realizirati Axiom Space i SpaceX. Dvoje od četvero putnika također su iz filmskog svijeta. Režiser Doug Liman i glumac Tom Cruise snimati će scene na ISSu za svoj novi filmski projekt. Let je predviđen za kraj ove godine, neslužbeno se čini kako će na njega možda morati pričekati godinu ili dvije dana. Kako god bilo „gore“ se stvari jako, jako zahuktavaju.

Koji vek za život je bolji: 23. ili 24?