Za nekoliko miliona godina, geolozi budućnosti – koji možda neće biti sa ovoga sveta – mogli bi u slojevima tla prepoznati doba kada je planetom Zemljom vladao čovek. No, da li će tragovi današnjih ljudi trajati dovoljno dugoi predstavljati posebnu geološku epohu? Da li će ovaj sloj otkrivati kako je planetu jednom nastanjivalo uzvišeno stvorenje ili čudovišno biće koje je uništilo ekosisteme, izazvalo masovno izmiranje i potpuno izmenilo životnu sredinu? Da li će uopšte, zapravo, biti slojeva tla? Da li će postojati planeta nakon čoveka? I šta će sa njim biti?

Na prednovogodišnjoj tribini Instituta za fiziku u Beogradu u okviru inicijative “Nauka kroz priče” razgovaramo sa naučnicima iz više oblasti o efektima doba koje se sve češće naziva antropocen, doba čoveka. Tribina pod nazivom “Ima li života posle antropocena?” održava se na starom mestu,u Velikoj sali SKC, u ponedeljak, 23. decembra, u 19 časova. Ulaz je slobodan.

Tokom prethodne godine, Radna grupa za antropocen predložila je uvođenje novog doba u geološku istoriju Zemlje. Mada je čovek u geološkim skalama izuzetno kratko na planeti, njegovo delovanje na okruženje u poslednjih 12.000 godina (od poljoprivredne revolucije do danas) toliko je dramatično da mnogi geolozi govore o novom dobu. Međunarodna geološka unija prihvatila je antrpocen kao deo geološke skale, no, pojedini naučnici se ne slažu, ali, ova tema, svakako, otvara brojne dileme o ulozi i mestu čoveka kako na planeti tako i u svemiru.

Na prednovogodišnjoj tribini Instituta za fiziku u okviru inicijative "Nauka kroz priče"  razgovaramo na temu:

IMA LI ŽIVOTA POSLE ANTROPOCENA?

u ponedeljak, 23. decembra u 19h,

u Velikoj sali SKC (Beograd)

Na tribini „Ima li života posle antropocena?“ govore:

• dr Milan Ćirković, astrofizičar i futurista, Astronomska ospervatorija Beograd
• dr Aleksandar Belić, fizičar,  Institut za fiziku u Beogradu
• dr Eva Kamerer, filozof biologije, Filozofski fakultet u Beogradu
• dr Milica Kašanin Grubin, geolog, IHTM

Moderator tribine je Slobodan Bubnjević, “Nauka kroz priče”.

Pročitajte više o programu tribina: http://naukakrozprice.rs/tag/tribine/