CCAT_1

Sveučilište Cornell korak je bliže prema gradnji velikog, 25-metarskog teleskopa za istraživanje svemira na milimetarskom i submilimetarskom području elektromagnetskog spektra zahvaljujući donaciji od 11 milijuna USD Fredericka Younga. Cerro Chajnantor Atacama Telescope (CCAT) planiran je za gradnju visoko u Čileanskim Andama, na sjeveru zemlje.

Young je ranije već donirao milijun USD za preliminarni dizajn ovog teleskopa. Glavna zadaća ovog astronomskog diva bila bi istraživanje fundamentalnih pitanja o nastanku galaktika, zvijezda i samog svemira.

ccat_2

Riccardo Giovanelli, profesor s Cornella kaže kao će CCAT dati odgovore na pitanja koja se u svakodnevnom životu ljudi praktično niti ne postavljaju. Ugljik u našim tijelima, silicij u računalima, zlato i srebro koje kao nakit poklanjamo dragim osobama zapravo su nastali zajedno s nastanom svemira. CCAT će nam dati barem neke od odgovora kako je zapravo došlo do njihova formiranja. Astronomija dalekog svmira zapravo je fundamentalno pitanje u percepciji svijeta kojeg doživljavamo kao nešto svakodnevno i normalno a da još uvijek o svemu tome znamo veoma malo. Zato ćemo graditi CCAT, da razumijemo stvari i događaje oko sebe, zaključuje Giovanelli.

Opremljen spektrometrima, kamerama i drugim opto-elektroničkim čudima današnje tehnologije CCAT će omogućiti dublji i bolji, širokokutni pogled na svemir. U svom radu CCAT će biti kompatibilan s radom sustava Atacama Large Millimeter Array (ALMA) koji je sada u fazi gradnje.

Prije nekoliko mjeseci i američki National Research Council (NRC) podržao je i preporučio saveznu potporu ovom projektu.

CCAT okuplja neke od najzvučnijih imena znanosti i tehnike, pored spomenutog Cornell sveučilišta tu su još i; California Institute of Technology, Jet Propulsion Laboratory, University of Colorado, University of British Columbia, University of Cologne, University of Bonn..

Fred Young danas je umirovlljenik s uspješnom poslovnom karijerom. Svojevremeno, sedamdesetih godina prošlog stoljeća,  je i sam bio student na Cornellu gdje je stekao akademsko obrazovanje. Ljubav prema sveučilištu i istraživanjima danas mu pruža svojevrsnu moralno-istraživačku satisfakciju.