TV Astronomija

Misije DART i HERA

DartHera 1

Missions DART and HERA - Protecting the Earth from dangerous asteroids

Test dvostrukog preusmeravanja asteroida, ili skraćeno DART, je NASA-ina svemirska misija koja ima za cilj da testira odbrambeni metod Zemlje od potencijalno opasnih asteroida u budućnosti. U ovom videu otkrićemo kako će izgledati ova misija i videćemo kako će njena otkrića omogućiti zaštitu naše planete.

JWST: Završeno podešavanje i kalibracija

JWSTkalibracija 1

Nakon detaljne analize, NASA je potvrdila da je JWST sposoban da uhvati vrlo sitne detalje, a da pritom očuva fokusiranost slika sa svojih četiri moćna naučna instrumenta. Po završetku sedme i poslednje faze kalibracije teleskopa, tim Veba je održao dosta sastanaka i pretresa i svi su se jednoglasno složili da je Veb spreman da krene u svoju sledeću i poslednju seriju priprema, poznatu kao „science instrument commissioning“. Ovaj proces će trajati oko dva meseca pre početka naučnih operacija na leto.

Misija Stardust

Stardust 3

Stardust Mission - The first spacecraft to return a comet sample to Earth!

Stardust je Nasina misija koja je posetila kometu Vild 2 2004. godine i to je prva misija koja je vratila uzorak komete nazad na Zemlju radi dalje analize! U ovom videu ćemo otkriti kako je prošla misija Stardust i videti šta je otkriveno o kometama i istoriji ranog Sunčevog sistema.

Lov na dinosauruse pokazao mi je naše mesto u univerzumu

DinosaurusTed 3

Hunting for dinosaurs showed me our place in the universe

KennethKenneth Lacovara

Paleontologist

U svojoj potrazi za razumijevanjem najvećih dinosaura koji su hodali Zemljom, Lacovara spaja istraživanje s najnovijim tehnikama snimanja i modeliranja, od inženjerstva do medicine.

Kako da pronađete dinosaurusa? Zvuči nemoguće, zar ne? Nije. A odgovor leži u formuli koju svi paleontolozi koriste. I ja ću da vam otkrijem tajnu.

Šta je Nasin rover Curiositi otkrio na Marsu? - Epizoda 1

CuriosityGM 4

What did NASA's Curiosity rover discover on Mars? - Episode 1

Curiositi je NASA-in rover veličine automobila koji je uspešno sleteo na površinu Marsa 2012. godine, gde je uspešno istraživao i analizirao krater Gejl skoro 10 godina kako bi utvrdio da li je region nekada imao uslove pogodne za život. U ovoj prvoj epizodi serije Curiositi rover otkrićemo

JWST: Nikad viđeno pre - naučnici otkrili hiljade galaksija

NikadVidjeno 4

NEVER SEEN BEFORE!!! Scientists discovered thousands of distant galaxies,JWST 1st image's background

Ovo je već čuvena fotografija. To je zvezda 2 MASS J17554042 + 6551277 (u prvom planu), a nalazi se 2.000 svetlosnih godina od Zemlje. Radi se o test fotografiji, ali NASA kaže da je slika toliko dobra da će Vebove optičke performanse „moći da ispune ili prevaziđu naučne ciljeve za koje je opservatorija izgrađena.

Poređenje: Nikad ne pitajte Siri ove stvari!

Siri 3

Comparison: Never Ask Siri These Things!

Ako imate nešto od Mekintoševih pametnih uređaja sigurno ste se već upoznali sa Siri. U ovom videu govori se zašto nikad ne bi trebalo da pitate Siri neke stvari. Recimo da li možete da razgovarte sa đavolom, šta ona sanja, da li možete da je zovete Alksa i da li može da zaustavi vreme. I tako dalje, pogledajte i sami.