Danas tačno u podne na novosadskom PMF fizičar, novinar i publicista Slobodan Bubnjević je predstavio svoju knjigu Alhemija bombe.

AZCL0561 copy

Događaju je prisustvovalo, pored dekanice fakulteta prof. dr Milice Pavkov Hrvojević, direktora Departmana za fiziku prof. dr Dušana Mrđe i više profesora i studenata PMF. Namerno sam u ovom nabrajanju preskočio i gosta koji je došao sa Bubnjevićem samo zato da bih ga posebno istakao. Bio je to direktor Instituta za fiziku Beograd dr  Aleksandar Bogojević, što je bila značajna podrška autoru na promociji njegove knjige.

Međutim ovo nije bilo tipično predstavljanje knjige verovatno zato što su je svi, ili skoro svi prisutni već pročitali. Zato je autor više pričao o samoj fizici, o njenom istorijskom razvoju, o razvoju ljudske svesti o nauci i njenom značaju, o etičkim i sociološkim aspektima izgradnje atomske bombe i tako dalje. Fakta o atomskoj bombi ostala su zakopana u knjizi i prepuštena iščitavanju čitalaca.

O svojoj knjizi Bubnjević je pričao i prošle godine u Astronomskom kampu, ali to je bilo mesec dana pre izlaska knjige iz štampe te je tada bilo potrebno čuti i širu priču o nastanku atomske bombe.

Diskusija nakon predstavljanja knjige je bila naročito zanimljiva. Pokazalo se da pravljenje atomske bombe može i treba da se tretira ne samo kao jedno od dostignuća fizike, ne samo kao rešavanje tehničkih problema nego i kao jedna od ključnih stepenica u ukupnom razvoju ljudske civilizacije. U tom smislu atomska bomba spada u najveća dostignuća u istoriji čovečanstva. Jeste da se radi o destruktivnom oružju, ali to je oružje samo u rukama političara i vojnika. Sa stanovišta naučnika to je vid razotkrivanja nekih suštinskih tajni prirode.

ALBUM FOTOGRAFIJA