TV Astronomija

VRT FIZIKE: Duboki pogled veštačke inteligencije

AI 2

VRT FIZIKE: Duboki pogled veštačke inteligencije

„Veštačka inteligencija može da sagleda podatke na potpuno drugačiji način, da odredi njihove međusobne veze i nagovesti razloge zašto su se određene pojave dogodile“, kaže dr Stojić, rukovodilac projekta ATLAS koji je nedavno osvojio finansiranje Fonda za nauku Republike Srbije i koji bi trebalo da objedini podatke iz Evrope i SAD-a koji se tiču parametara stanja vazduha.

James Cameron - Izvanzemaljci - 1.epizoda

ZS 1

James Cameron - Izvanzemaljci - 1.epizoda

Dokumentarna serija donosi intiman pogled na podrijetlo žanra koji je postao temelj popularne kulture. U svakoj od šest epizoda Oscarom nagrađeni scenarist, redatelj i producent James Cameron istražuje korijene znanstvene fantastike

Rover za istraživanje teških terena

DuAxel 1

DuAxel: A NASA Prototype Rover to Explore the Toughest Terrain

Fleksibilni rover dizajniran tako da može da prevali velike razdaljine i da se spusti u teško pristupačne predele. Testiran je na zemlji, u pustinji Mojave u Kaliforniji. Sastavljen je od dva robota i dizajniran da istražuje zidove kratera, jama i pećina te drugih teško pristupačnih terena na Mesecu, Marsu i gde već bude potreban.

Destinacija `Mars`

Destinacija Mars 4

Destinacija 'Mars'

Utrka do Crvenoga planeta je započela! No dolazak na Mars najveći je izazov s kojim smo se dosad suočili. Dok je, primjerice, misija Apolla XI na Mjesec trajala osam dana, za odlazak na Mars i povratak potrebne su tri godine. Nacionalne svemirske agencije, znanstvenici i privatne tvrtke natječu se u traženju načina za ostvarivanje te pustolovine i ulažu basnoslovne svote da ostvare taj cilj.

VRT FIZIKE: Kada će računari postati kvantni?

Kvantni racunari 1

VRT FIZIKE: Kada će računari postati kvantni?

Glavna razlika između kvantnih i klasičinih računara je u tome što klasični koriste klasičinu logiku da bi nešto izračunali, odnosno informacije vide kao bitove, a kvantni teže da iskoriste efekte kvantne fizike da bi izračunali određen skup problema“, kaže dr Dušan Vudragović iz Instituta za fiziku u Beogradu u petnaestoj epizodi naučnopopularnog video-serija „Vrt fizike“.

Prva primena kvantnih računara je prema rečima dr Vudragovića u izučavanju kvantnih sistema. „Međutim, ako stavimo na papir svu tu snagu kvantnog računara, odnosno količinu informacija koje možemo da skladištimo, dolazimo do zaključka da bi on mogao da dovede do nove industrijske revolucije“, dodaje dr Vudragović

Šta znači otkriće gravitacionih talasa

Gravitacija 3

What the discovery of gravitational waves means

AllanAdams

Allan Adams
Teorijski fizičar

Oblasti istraživanja Allana Adamsa su dinamika fluida, kvantna teorija polja i teorija struna

"Pre 1,3 milijarde godina, u dalekoj, dalekoj galaksiji dve crne rupe su obrazovale spiralu, padajući neumoljivo jedna prema drugoj i sudarivši se pretvorile su materiju u vrednosti tri sunca u čistu energiju za jednu desetinu sekunde. Za taj kratak vremenski interval, blesak je bio svetliji od svih zvezda u svim galaksijama u svom poznatom univerzumu. To je bio veoma veliki prasak.