Sinoć je u Galeriji Srpske akademije nauka i umetnosti u Beogradu otvorena izložba „Eksperiment Petnica" posvećena ovom svojevrsnom obrazovnom eksperimentu koji uspešno radi više od tri decenije. Na otvaranju su govorili akademik Nikola Hajdin, predsednik SANU, dr Branko Kovačević, dekat ETF i predsednik Srpkse akademije inženjerskih nauka i Vigor Majić direktor Petnice.

isp1

„Eksperiment Petnica" je izložba koja sa jedne strane predstavlja sva postignuća ove prestižne obrazovne institucije u ovom delu Evrope, njenu programsku raznovrsnost i oblike rada. Sa druge strane izložba predstavlja rezultate malih naučnih projekata koje su tokom 2014. realizovali polaznici programa Istraživačke stanice Petnica u jednoj od 15 oblasti prirodnih, društvenih i tehničkih nauka.

Otvarajući izložbu akademik Nikola Hajdin između ostalog je rekao: „Petnica je nesumnjivo jedan od najvećih i najozbiljnijih eksperimenata i inovacija u domaćem obrazovanju. Srpska Akademija nauka i umetnosti je od samih početaka ove ideje pomagala i podržavala mlade entuzijaste u osnivanju jedne posebne organizacije koja bi okupljala mlade zainteresovane za nauku. Tadašnji predsednik Pavle Savić svesrdno je ohrabrivao osnivače Petnice da istraju i da se upuste u tada veoma neizvestan poduhvat. Njegovi naslednici na čelu ove naše vodeće kulturne i naučne ustanove takođe su bez rezervi podržavali razvoj Petnice."

isp2

Istraživačka stanica Petnica se u Galeriji SANU predstavlja onim najvrednijim – bivšim i sadašnjim učesnicima programa. Sa jedne strane su poruke nekadašnjih polaznika o tome šta im je Petnica značila, a sa druge strane su rezultati projekata koje danas inspirišu mlade ljude zaljubljene u nauku.

Dr Branko Kovačević se pridružujući se čestitkama Petnici na odličnim rezultatima između ostalog rekao: „Ponosan sam što mogu ovde pred vama da govorim o ovako uspešnom projektu. Projektu koji nije uvek imao podršku političara, ali je važnije da je imao podršku akademske zajednice, i još važnije onih koji su hteli da dolaze u Petnicu. Univerzitet u Beogradu, kao i Elektrotehnički fakultet, je od samog početka bio uz Petnicu. Danas su mnogi sistenti, profesori, ili mladi naučnici upravo ponikli u Petnici."

Vigor Majić, direktor ove jedinstvene obrazovne institucije je objasnio postavku „Eksperiment Petnica", saradnju sa SANU i drugim naučnim institucijama širom Srbije, i pozvao sve one koji nikada ili dugo nisu bili u Petnici da iskoriste Izložbu i pogledaju kako Petnica danas izgleda.

„Iskreno se nadam da će nadležni organi naše države imati pameti i volje da Petnici osiguraju makar minimum stabilnih uslova za normalan rad i dalji razvoj, jer je Petnica nesumnjivo postala kvalitetan brend Srbije, nešto što nam je jako važno i potrebno u ovim složenim vremenima." – zaključio je na kraju ceremonije otvaranja izložbe predsednik SANU Nikola Hajdin.

Pogledajte fotografije sa ovog događaja:

Iste fotografije na FLICKR-u