Tijekom jula iz Pule se u bliski svemir lansira bespilotna sonda

Ovog ljeta, u razdoblju od 05. jula do 25. jula, ovisno o vremenskim i tehničkim uvjetima, sa područja grada Pule (Vidikovac, lokacija neposredno do Industrijsko-obrtničke škole) u bliski svemirski prostor izvršiti će se lansiranje atmosferske sonde HISTRION – 6. Nositelj projekta je Astronomska udruga Vidulini sa suradncima i partnerima (Industrijsko-obrtnička škola (ravnatelj Petar Gavrić) te Osnovna škola Vidikovac (ravnatelj Predrag Dukić), obje iz Pule. Pokrovitelj projekta je Zajednica tehničke kulture Istarske županije (Željko Košara). Medijski pokrovitelj je Regionalexpress.

HISTRION 6 najava 23062016 690

Veća ilustracija u bliski svemir iz pule

Samo lansiranje obaviti će se sa travnjaka kod Industrijsko-obrtničke škole koji je za ovu prigodu u internoj korespondenciji dobio neformalni naziv; „Svemirska luka Herman Potočnik, Pula” u čast našem sugrađaninu koji je čovječanstvo prije stotinu godina zadužio svojim radovima opisanim u knjizi „Problem vožnje po svemiru”.

U potpuno autonomnom režimu rada, atmosferska sonda HISTRION – 6 će u području bliskog svemira (iznad Armstrongove granice na 20.000m visine) obaviti zanimljive eksperimente sa područja astrobiologije i agronomije te izvršiti posebna tehnička mjerenja i ispitivanja tijekom leta. Zahvaljujući suradnji između Vidulina i Osnovne škole Vidikovac u područje bliskog svemira u zasebnom modulu otputovati će i pitanja dvadeset i troje učenika/ca I d razreda namijenjena svemircima. Tko zna možda sa povratkom sonde na Zemlju u njoj budu i odgovori Pulskim mališanima!? Već godinama Astronomska udruga Vidulini (voditelj Marino Tumpić) i Industrijsko obrtnička škola surađuju (Prof. Dragan Basara) na području projektiranja i izrade mehaničkih komponenti za potrebe Vidulini Observatory. Na taj je način u ovu granu Istarskog svemirskog programa involvirana i edukativno-popularizatorska komponenta znanosti i tehnike koje se primjenjuju u svemirskim istraživanjima.

U narednim obraćanjima za medije biti će poznato više detalja o misiji HISTRION -6. Točan datum lanisranja će se zbog meteo-tehničkih razloga znati tri do pet dana prije samog lasniranja koje će se obaviti u 12h po našem vremenu (UT+2).

Mmm hvala, autoru, veliki zagrljaj :D 23 sati ranije