TV Astronomija

Kako je izgledalo sletanje misije Apolo 15 na Mesec - epizoda 1

Apollo15 1

What did NASA's Apollo 15 landing on the Moon look like? Episode 1

Apollo 15 je bila 4. Nasina misija spuštanja na Mesec. Bilo je to 1971. godina. U toj misiji privi put je korišten lunarni rover vozilo koje je omogućio astronautima da prelaze veće razdaljine na Mesecu i tako prouče veću površinu našeg prirodnog satelita.

Naravno, ni ova misije nije prošla bez problema….

Kako su nastale `Zvjezdane staze`

STPocetak 1

Kako su nastale 'Zvjezdane staze'

Zvjezdane staze (eng. Star Trek) američka je znanstveno-fantastična serija nastala 60-ih godina. Tvorac Zvjezdanih staza je producent Gene Roddenberry. Na osnovu originalnih serija iz 1966. godine nastalo je još pet serija i jedanaest filmova, mnoštvo računalnih igara i knjiga.

Šta je NASA-in rover Spirit pronašao na Marsu? Epizoda 2

Mars2GM 4

What did NASA's rover Spirit discover on Mars? Episode 2

U prethodnoj epizodi ostavili smo Nasin rover Spirit tokom njegovog 118. sola kada je on fotografisao krater Lahontan na Marsu. Sledeći cilj rovera Spirit bila su dva brežuljka nazvana Colombia udaljena tri kilometra od Spirita. Sedam vrhove ovih brda dobila su imena po astronautima iz misije spejs šatla Kolumbija koji su poginuli tokom povratka svog šatla na Zemlju 2003. godine.

Pogledajte šta je Spirit na tom mestu otkrio i šta mu se sve desilo.

Nestaje planeta kakvu pamtimo

forests 1

Our Forests | Timelapse in Google Earth

Naša planeta umire. Ovakva kakvu poznajemo, u kakvoj smo se rodili i mi i hiljadu prethodnih generacija, polako, pred našim očima nestaje. Ona izumire. Smanjuje se broj živih vrsta, nestaju šume. Svakog minuta nestane šuma površine 40 fudbalskih igrališta.

Šta su Nasini lender i rover otkrili na Marsu 1997.

Patf Sojo 1

What did NASA lander Pathfinder and rover Sojourner discover on Mars in 1997?

Soyourner je Nasin mali rover koji je 1997. sleteo na Mars, prešao 100 metara u krugu od 12 metara oko mesta svog sletanja. Bio je to mali i kratak manevar, ali on je otvorio put budućim velikim roverima Spirit i Opportunity…

Poređenje: najteži jezici za učenje

Jezici 2

Comparison: Hardest Languages To Learn

Ovo nema direktne veze sa astronomijom, ali je interesantno. Sem toga, sve ipak ima neke veze sa astronomijom, pa i jezici. Jednog dana, tako se mnogi nadaju, treba ćemo da razgovaramo sa nekim vanzemaljcima, pa nije loše već sada sagledati s kojim problemima u komunikaciji ćemo se sresti.

Jeste li znali da je lakše naučiti latinski nego hrvatski? I da je lakše naučiti svahili nego polljski?