Zanimljivosti

ssve što je zanimljivo a nije na nekom drugom mestu

Pitanje: Koliko daleko bi odletela loptica za golf na Mesecu?

shepardcropDok su bili na Mesecu astronauti ne samo da su vršili detaljno isplanirane eksperimente, razgledali okolinu i prikupljali uzorke nego su radili i svašta drugo. Alan Šepard, prvi Amerikanac koji je leteo u svemir i drugi koji je uopšte načinio takav podvig (prvi je, naravno,  Gagarin), 1971. kao zapovednik misije Apolo 14 bio je prvi koji je na Mesecu udario lopticu za golf. Naravno, šta god da na Mesecu uradite velika je mogućnost da ste to prvi uradili, a ovo sa golf lopticom se baš primilo pa se često navodi u popularnoj literaturi. A od tog događaja nametnula su se i sledeća pitanja:

Powers of Ten

1crop

Još 1977. pojavila su se u Americi dva kratka dokumentarna filma, nazvana 'Powers of Ten', koja su napisali i režirali industrijski dizajneri Charles i Alexandra Eames. Oba dela prikazuju relativnu skalu Univerzuma prema redu veličine (ili logaritamskoj skali) baziranom na faktoru 10, najpre krećući od Zemlje dok se ne obuhvati čitav kosmos, a zatim se smanjujući na niže, sve dok se ne pojave pojedinačni atomi i njihovi kvarkovi.

LEGO: Saturn V

LSVcrop

Cele prošle godine sam bio dobar, a to Deda Mraz ume da ceni!  Zato nije čudo što sam na kraju godine dobio, pazite sad: čuveni, neprevaziđeni i veoma maestralni komplet Lego kocaka Saturn V! Ta-daaaa!

Rusi pretekli Holivud, snimaju film u orbiti

Ruska glumica, reditelj i prateći profesionalni astronaut, juče u utorak (4.10.2021), poleteli su ka Međunarodnoj svemirskoj stanici na letu Sojuza MS-19. Njihova misija je da snime prvi igrani film u svemiru. To bi bio prvi tzv. celovečernji film snimljen na licu mesta, u svemiru. Znamo da su dosadašnji kadrovi filmova koji se dešavaju u svemiru snimani u studiju ili pomoću kompjuterskih tehnika. Setimo se šta je Kjubirik rekao: Film koji bude bolji od Odiseje 2001, moraće biti snimljen na licu mesta. Verovatno, ali malo verovatno da će to uspeti baš ovom prvom filmu.

Klima za astronaute na Mesecu

178Mnogi znaju da su članovi posada „Apolo“ misija na Mesec imali u onim rančevima na leđima (između ostalog) i specijalne hladnjake, čiji je zadatak bio da regulišu telesnu temperaturu kosmonauta. Ali u hladnjacima je bila obična voda, a zna se da su uslovi okoline na Mesecu veoma specifični. Kako se voda ponaša u takvom okruženju? Ovo je vrlo interesantno pitanje.