Physics - 2023's Biggest Breakthroughs

2023. godine, fizičari su pronašli pozadinu gravitacionog talasa koja je nastala sudarima supermasivnih crnih rupa, teleportovanu kvantnu energiju u laboratoriji i zbunjeni otkrićima JVST-a koji potencijalno razbijaju kosmologiju.

Automatski prevod je dobar!
Za vas odabrao: Dragan TANASKOSKI

Fizika2023 1

Fizika2023 2

Fizika2023 3

image.gif

00:05 Niskofrekventni Gravitacioni Talasi
Kada se galaksije sudaraju, njihove supermasivne centralne crne rupe se spajaju — sudar je toliko nasilan da potresa samu tkanje prostor-vremena. U junu, više međunarodna grupa je objavilo da su pronašli rezultujuće gravitacione talase koji menjaju prividni ritam pulsara.

04:23 Kvantno Teleportovanje Energije
Protokol za kvantno teleportovanje energije je predložen 2008. godine i uglavnom je ignorisan. Sada su dva nezavisna eksperimenta pokazala da on funkcioniše. Novi kvantni protokol efektivno pozajmljuje energiju sa udaljene lokacije i time ne krši nikakve svete fizičke principe.

08:46 Otkrića sa Teleskopa James Webb
Prva runda velikih rezultata iz osmatranja napravljenih pomoću Teleskopa James Webb je objavljena ove godine. Oni uključuju osmatranje svetlosti iz galaksija koje su svetlele otprilike 300 miliona godina nakon velikog praska. Smatralo se da su gigantske crne rupe bile samo sporedni akteri u ranoj kosmičkoj priči, ali nedavni uvidi JWST-a otkrivaju neočekivanu obilnost ovih zveri. JWST je takođe uočio 42 intrigantna para objekata koji orbitiraju jedan oko drugog.