Sauronovo i Odinovo oko

EU NEMA SVOJU VOJSKU, ali na ovaj način će barem formirati – svemirsku izvidnicu. Europska unija je odlučila izgraditi vlastiti sustav za promatranje svemira, te obavještavanje i uzbunjivanje u slučaju opasnosti ili sumnjivih događanja u Zemljinoj orbiti. „Vlastiti“ znači da EU, kada je riječ o svemirskim opasnostima, ne želi više biti ovisna od tehnologije, arsenala i raspoloženja Sjedinjenih Američkih Država. Zato se Europska komisija obratila prije svega koncernu „Ariannegroup" i njemačkoj firmi za svemirsku tehnologiju OHB iz Bremena. Sauron je poznat kao mračni vladar iz trilogije „Gospodar prstenova“ čiji je „zaštitni znak“ goruće oko. Firma „Ariannegroup“ koja pravi rakete i satelite sada bi trebala izraditi sustav senzora za napredno korištenje i promatranje svemirske situacije – odnosno, na engleskom, „Sensors of Advanced Usage and Reconnaissance of Outerspace situation" ili skraćeno: Sauron. Šef „Ariannegroup“ za Njemačku, Pierre Godard, je rekao da svojim klijentima želi pružiti „kompletnu kartu svemira: što tamo leti, gdje, kojom orbitom i kako se ti leteći objekti kreću? Pri tome je važno da se sazna jesu li ti leteći objekti prijateljski nastrojeni – ili ne. Na primjer, radi li se o dijelovima svemirskog otpada? Ti senzori bi trebali funkcionirati koristeći umjetnu inteligenciju, napredne algoritme i laserske zrake, i trebali bi biti u stanju raspoznavati i najmanje objekte. „Odinovo oko“ (Odin je nordijski otac bogova i bog rata) biti će sustav za rano identificiranje balističkih tijela i letećih objekata koji se kreću „hiperzvučnom brzinom". Riječ je o sustavu devet teleskopa koji se nalaze na više kontinenata „umreženih“ tako da se može „skenirati čitavo nebo“, kako je to rekao Pierre Godar. „Svemir je“, prema njegovim riječima, „kritična infrastruktura“ i „zbog toga je sada važno promatranje Zemljine orbite, na primjer, da bi se izbjegle kolizije“. To je neka vrsta nadzora prometa radi zaštite naših (europskih) satelita. Sauronovo i Odinovo oko pružaju informacije – nije riječ o borbenim sustavima. Sam čin obrane od mogućih balističkih projektila će tako ostati stvar pojedinačnih zemalja EU.

EU 1