TV Astronomija

Snimci, razni o astronomiji i sl.

Kako su fotografisane crne rupe Strelac A* i M87*?

cr2

How were black holes Sagittarius A* and M87* photographed?

12. maja 2022. godine, objavljenaje prvafotografija supermasivne crne rupe Strelac A*, koja se nalazi u centru naše galaksije Mlečni put, sa neverovatnih 4,1 milion solarnih masa. U ovom videu otkrićemo kako je nastala ova neverovatna fotografija, a videćemo i šta nam otkriva o crnom srcu naše galaksije.

Šta su dinosurusi videli pre udara u Čiksulub?

UdarChicxulub 4

What did the dinosaurs see before the chicxulub impact?

Šta su videli, ili bar šta su mogli da vide dinosaurusi jednu godinu pre samog udara, jedan mesec pre udara, jednu nedelju, jedan dan, jedan sat…. Živeli su 160 miliona kao gospodari planete, najmoćnija bića, lovili, pasli, razmnožavali se… a sudbina im je bila zapečaćena.

Misije DART i HERA

DartHera 1

Missions DART and HERA - Protecting the Earth from dangerous asteroids

Test dvostrukog preusmeravanja asteroida, ili skraćeno DART, je NASA-ina svemirska misija koja ima za cilj da testira odbrambeni metod Zemlje od potencijalno opasnih asteroida u budućnosti. U ovom videu otkrićemo kako će izgledati ova misija i videćemo kako će njena otkrića omogućiti zaštitu naše planete.

JWST: Završeno podešavanje i kalibracija

JWSTkalibracija 1

Nakon detaljne analize, NASA je potvrdila da je JWST sposoban da uhvati vrlo sitne detalje, a da pritom očuva fokusiranost slika sa svojih četiri moćna naučna instrumenta. Po završetku sedme i poslednje faze kalibracije teleskopa, tim Veba je održao dosta sastanaka i pretresa i svi su se jednoglasno složili da je Veb spreman da krene u svoju sledeću i poslednju seriju priprema, poznatu kao „science instrument commissioning“. Ovaj proces će trajati oko dva meseca pre početka naučnih operacija na leto.

Misija Stardust

Stardust 3

Stardust Mission - The first spacecraft to return a comet sample to Earth!

Stardust je Nasina misija koja je posetila kometu Vild 2 2004. godine i to je prva misija koja je vratila uzorak komete nazad na Zemlju radi dalje analize! U ovom videu ćemo otkriti kako je prošla misija Stardust i videti šta je otkriveno o kometama i istoriji ranog Sunčevog sistema.

Lov na dinosauruse pokazao mi je naše mesto u univerzumu

DinosaurusTed 3

Hunting for dinosaurs showed me our place in the universe

KennethKenneth Lacovara

Paleontologist

U svojoj potrazi za razumijevanjem najvećih dinosaura koji su hodali Zemljom, Lacovara spaja istraživanje s najnovijim tehnikama snimanja i modeliranja, od inženjerstva do medicine.

Kako da pronađete dinosaurusa? Zvuči nemoguće, zar ne? Nije. A odgovor leži u formuli koju svi paleontolozi koriste. I ja ću da vam otkrijem tajnu.