Zvezde

Pegaz

mitoloskiVeliki Pegazov četvorougao je obeležje jesenjeg neba. To je ogromna četvorougaona figura veličine 18 x 14 stepeni koja označava telo "konja".

Kraj ere Supernove 1987A

sn4Pre tri decenije, astronomi su zabeležili eksploziju zvezde koja je bila najsjajnija u poslednjih 400 godina. Titanska supernova, nazvana Supernova 1987A (SN 1987A), blještala je snagom 100.000.000 Sunaca nekoliko meseci nakon otkrića 23. februara 1987.

Pedeset godina od otkrića pulsara – zasluga astronomkinje Džoselin Bel

p1

Godina 2017-ta je pedesetogodišnjica otkrića prvog pulsara u istoriji. U međuvremenu, otkrili smo više od dve hiljade šest stotina pulsara i to uglavnom unutar naše Galaksije, u Mlečnom putu a neke od njih smo koristili radi detektovanja niskofrekventnih gravitacionih talasa kako bi joj istražili građu i proverili posledice Opšte teorije relativnosti.

Uticaj kosmičke mreže vlakana na stopu rađanja zvezda

slika1

Astronom Gregori Rudnik vidi vasionu ispresecanu nečim poput međuzvezdane mreže najmoćnijih autoputeva. Galaktička vlakna – niti materije u nekom od agregatnih stanja razvučene milionima svetlosnih godina preko vasione spajaju jata galaksija kao što javni putevi povezuju različite oblasti na Zemlji.