Zvezde

Elektro-slabe ZVEZDE - nova klasa zvezda

AM 1 web dragged 1

Zvezde su najvažniji astrofizički objekti u našem svemiru. Bez zvezda ne bi postojali uslovi za razvoj životnih oblika nalik našem. Naša zvezda Sunce nas snabdeva svom potrebnom energijom. Svi izvori energije na planeti Zemlji, uključujući fosilna goriva (nafta, ugalj, gas), energije vetra, reka, plima i oseka su u biti samo konzervisana ili konvertovana energija Sunca.

Sudar zvezda 2022!

UmetnickaPredstava

Ovo je fantastično! Kako izveštava časopis AstronomyLawrence Molnar, profesor astronomije i fizike na Calvin koledžu, predviđa zvezdani spektakl koji nas čeka u bliskoj budućnosti, 2022. godine.

Sjajna Nova u Strijelcu

Nova Sgr karta detaljNova u Strijelcu, nedavno otkrivena od strane japanskog amatera, postala je dovoljno sjajna da se vidi u dvogledu. Baš na vrijeme za sjeverne posmatrače jer ovo sazviježđe tone na jugozapadnom nebu odmah nakon završetka sumraka oko sat i po nakon zalaska Sunca, čime se otvara samo kratki prozor za pogled sa umjerenih sjevernih geografskih širina na ovu zvijezdanu eksploziju.

ESO-ov VLT detektovao neočekivane džinovske sjajne haloe oko udaljenih kvazara

eso1638aInternacionalni tim astronoma je otkrio sjajne, gasne oblake u okruženju veoma udaljenih kvazara. Ovo je prvi put u jednom istraživanju da se pokazalo da svaki od snimljenih kvazara poseduje ovaj halo, čiji je nepogrešiv "potpis" uhvaćen zahvaljujući MUSE instrumentu na ESO Veoma velikom teleskopu (engl. Very Large Telescope - VLT). Osobine haloa u ovom iznenađujućem otkriću ne slažu se sa trenutno prihvaćenim teorijama o formiranju galaksija u ranom svemiru.

ESO-ov teleskop otkriva zvezde u gomili prašine

eso1635aNa ovoj novoj slici planetarne magline Messier 78, vidi se plavičasti sjaj mladih zvezda u njihovom okruženju, dok crvenkaste male zvezde proviruju iz svojih gnezda u kosmičkoj prašini. Naše oči ne bi mogle da vide većinu ovih zvezda zbog prašine, ali ESO-ov Vidljivi i infracrveni teleskop za astronomiju (engl. Visible and Infrared Survey Telescope for Astronomy - VISTA) vidi blisko infracrveno svetlo koje prolazi direktno kroz prašinu. Teleskop je kao veliki usisivač za prašinu koji dozvoljava astronomima da proučavaju samo jezgro zvezdanih staništa.

X-zračna opservatorija Čandra pronašla dokaz energičnog sudara i spoja zvezda

SudarGama-zračni bljeskovi spadaju u najenergičnije poznate događaje u celoj vasioni. Iako se radi o najsjajnijim eksplozijama koji astronomi prate, mnoge od tih eksplozija ostaju neotkrivene po najnovijim saznanjima naučnika.