Zvezde

ISTORIJA JEDNE MISTERIJE: EPSILON AURIGAE

epsylon aurigae wJedna od trenutno najvećih misterija u astronomiji je upravo ova zvezda - i tako već  dva veka unazad. Zvezda treće magnitude u neposrednoj blizini Kapele je primećena još u najranijim vremenima; u ranom srednjem veku je od strane Arapa dobila ime Almaaz (što znači jarac; nimalo čudno uzevši u obzir da se Kočijaš odnosno Erihtonijus uvek predstavljao kao dekica koji u naručju drži dva mala jareta).

Upoznajte sazvežđe Auriga

AURIGAAuriga se najbolje vidi za vreme zime i to, logično, sa severne hemisfere. Sadrži više desetina zvezda vidljivih golim okom od kojih su četiri sjajnije od 3. magnitude. U Aurigi se nalaze tri Mesijeova objekta, a do sada je otkriveno sedam zvezda ovog sazvežđa koje imaju planete. Iz Aurige izviru više meteorskih rojeva: Aurigidi, i zatim Zeta i Delta Aurigidi.

Elektro-slabe ZVEZDE - nova klasa zvezda

AM 1 web dragged 1

Zvezde su najvažniji astrofizički objekti u našem svemiru. Bez zvezda ne bi postojali uslovi za razvoj životnih oblika nalik našem. Naša zvezda Sunce nas snabdeva svom potrebnom energijom. Svi izvori energije na planeti Zemlji, uključujući fosilna goriva (nafta, ugalj, gas), energije vetra, reka, plima i oseka su u biti samo konzervisana ili konvertovana energija Sunca.

Sudar zvezda 2022!

UmetnickaPredstava

Ovo je fantastično! Kako izveštava časopis AstronomyLawrence Molnar, profesor astronomije i fizike na Calvin koledžu, predviđa zvezdani spektakl koji nas čeka u bliskoj budućnosti, 2022. godine.

Sjajna Nova u Strijelcu

Nova Sgr karta detaljNova u Strijelcu, nedavno otkrivena od strane japanskog amatera, postala je dovoljno sjajna da se vidi u dvogledu. Baš na vrijeme za sjeverne posmatrače jer ovo sazviježđe tone na jugozapadnom nebu odmah nakon završetka sumraka oko sat i po nakon zalaska Sunca, čime se otvara samo kratki prozor za pogled sa umjerenih sjevernih geografskih širina na ovu zvijezdanu eksploziju.