Crne rupe

Izgladnela crna rupa vraća sjajnu galaksiju u mrak

eso1631aMisterija čudne promene u ponašanju supermasivne crne rupe u centru udaljene galaksije sada je rešena od strane internacionalnog tima astronoma, uz pomoć ESO Veoma velikog teleskopa zajedno sa NASA/ESA Hablovim svemirskim teleskopom i NASA-inom Čandra X-opservatorijom. Izgleda da su došla teška vremena za ovu crnu rupu, koja nema dovoljno "hrane" i goriva da bi osvetlila svoju okolinu.

Spajanje naelektrisanih crnih rupa – teoretska razmatranja

cr1

Većina teoretskih modela pretpostavlja da crne rupe nisu naelektrisane. Nove studije o crnim rupama ipak pokazuju da se upravo naelektrisanim crnim rupama mogu objasniti različiti astrofizički fenomeni poput bljeskova u širokom dijapazonu elektromagnetskog spektra od radio domena do gama zračenja.

Uspešno postavljanje instrumenta GRAVITY na VLT

eso1601aZumiranje crnih rupa glavni je zadatak novoinstaliranog instrumenta GRAVITY na ESO Veoma velikom teleskopu (VLT) u Čileu. Tokom prvih opservacija, GRAVITY je uspešno iskombinovao svetlost zvezda uz pomoć sva četiri Pomoćna teleskopa VLT-a. Veliki tim astronoma i inženjera iz Evrope koji su dizajnirali u napravili GRAVITY, a koje predvodi Maks Plank institut za ekstraterestričku fiziku u Garhingu, veoma su zadovoljni performansama. Tokom inicijalnih testova, instrument je već postigao značajne prve rezultate. Ovo je najmoćniji instrument instaliran na VLT interferometru do sada.