Uf... pa i ja cesto kasno saznam za neke dogadjaje, podsete me vesti ostalih clanova, ne pratim ja to bas svaki dan. Videcu...
Write comment (0 Comments)
Bravo Ljubo!
zbilja retko i lepo.
Vidim da si maher, ali da li bi mogao da BLAGOVREMENO najaviš takav i slične događaje pa da i ja mogu to da pratim? Recimo da kažeš: "Od sledeće nedelje na jugu nisko ćete moći da vidite to i to..."
bilo bi korisno i za ostale koji nisu s teleskopima i aparatima
Pozdrav
Write comment (0 Comments)
Slaжемо se u sužtini. Globalni biznis sa naoružanjem je opasna i kompleksnastvar, koja uveliko prevazilazi kategorije kao što su pouzdanost, preciznost, snaga itd. UVEK je uz takav biznis upletena i politika, i to ona skrivena i globalna. Zato se u polove sa naoružanjem uvek mešaju političari i državni vrh a ne isključivo vojnici.
Zato mislim da je tvoje poređenje sa Ladom jako uprošćeno. Recimo da moraš da odlučiš da li ćeš Ladu ili Golfa. Imaš para samo za Ladu ali ako ne uzmeš Golfa letiš s posla. Bolje ti je da uzmeš kredu i kupiš Golfa - i to s rezervnim delovima. Uostalom, tako radi NATO sa svojim novim članicama :-)
Hvala što čitaš i komentarišeš. Pisaću ja još o tome pa samo nastavi ...
Write comment (0 Comments)
Sve je to lepo ali iskustva VJ i VS su da je Mil-8 (razlike između Mil-8 i Mil-17 su u repu i većim turbinama) u suštini poprilično kvarljiv. Od osamdesetak kupljenih Mil-8 trenutno leti njih nekoliko dok su sve gazele na broju i lete! Toliko o pouzdanosti...
Mil-17 je svakako jeftiniji od svojih zapadnih konkurenata, u nekim uslovima eksploatacije verovatno i pouzdaniji ali da je generalno bolji - možda je bolji i pouzdaniji od prve verzije Mil-8. Svakako da bi još moglo da se poradi na pouzdanosti. U suštini Mil-8 je kao Lada Niva: nije nešto ali je svi voze jer nemaju svi para za Lendrover.
A propo kvaliteta zapadnog/istočnog naoružanja: mislim da je tu u pitanju uglavnom biznis. Sve zapadno je kompleksnije i skuplje za izradu, ali to je namerno tako jer samim tim oni pospešuju ekonomiju. Rusko oružje ima tendenciju da bude prostije, često pouzdanije u eksploataciji, i proprilično jeftinije - premda je to generalizacija, zavisi od slučaja do slučaja. Činjenica je da se iza svega kriju ekonomsko-političke igre a ne razmatranja šta je zaista kvalitetnije. Dobar indikator kvaliteta zapadnih i istočnih vazduhoplova u ratu je recimo bilans izraelsko-arapskih ratova. Sve ostale (naše) predpostavke su u domenu nagađanja.
Naravno, ovo je moje indivudalno mišljenje i ne očekujem da se svi u startu saglase sa mnom.
Pozz :-)
Write comment (0 Comments)
Ja sam oduvek govorio da su Rusi izgubili trku za mesec radi zeleznickih tunela (N1 raketa imala je 30 motora) - vidim da se istorija ponavja pa da bi mogli delove rekata da transportuju vozom, teska angara ima 5 motora
Write comment (0 Comments)