Upravo dolazi/e do Zemlje

Oluje svih oluja, oluje stoljeća, vremenske nepogode kakve ne pamtimo, crveni i još crveniji alarmi... Ponekad nam se čini kako je s zemaljskim vremenom nekada, prije ere opće svedostupnosti informacija svih vrsta, boja i oblika, bilo puno lakše i manje stresno (pre)živjeti dan, noć, tjedan.

Oluje 2

Naši djedovi i bake, ili bolje reći pradjedovi i prabake, sjećaju se snježnih zapuha oko Kanfanara ili Žminja visine preko dva metra. Hodalo se preko polja i zidova-međa a da ni jedno ni drugo nije bilo okom vidljivo od visine snijega. Limska draga je od Pazina pa sve do prijevoja Vidulini-Ladići doslovce plivala u jezeru koje se stvorilo u kilometarskoj udolini nakon jakih i dugotrajnih kiša. Ljeti su ljudi spavali na šternama i u vrtovima pod zvijezdama od nesnosne vrućine. Danas kada temperatura zimi padne ispod nule – crveni alarm, isto je tako i ljeti kada tekućine u termometrima prijeđu oznaku 30°C (da, žive u termometrima nema poodavno!). „Marčene” (ožujske) bure trajale su danima, snagom i brzinom vjetra, nesnosnim fijukom tjerale su i najopakije „štrige i štrigune”, danas kad zapuhne vjetrić od 50km/h već smo na upaljenom naranđastom alarmu. Tko pobogu pali te alarme!?

Sve je to „luk i voda” prema svemirskom vremenu. Njega do prije dvadesetak ili nešto više godina nismo gotovo ni bili svjesni. Nismo imali opremu a ni očevice koji bi nam (po)svjedočili o pravoj SF dramaturgiji koja se odvija oko našeg planeta. Tijekom predstojećeg vikenda, posebice s 30.11. na 01.12. Zemlju će pogoditi najmanje tri a vjerojatno i četiri poprilično snažna izboja zračenja svih vrsta nastalih kao rezultat erupcija na Suncu. Jedna od tih erupcija toliko je jaka (M9.8) da je zamalo prerasla u „X” kategoriju (dogđaj desetljeća). Izbačaji koronarne materije s Sunca (CME) koji prema mjerenjima i izračunima imaju pogoditi Zemlju tijekom petka i subote imaju popriličan potencijal da proizvedu takav kuršlus u Zemljinom elektromagnetskom polju da bi polarna svjetlost mogla biti vidljiva i iz naših krajeva. Ovaj puta poprilično intenzivne vizualnemanifestacije i podužeg vremena trajanja. Stoga, pripremite se za svaki slučaj kako vam aurora početkom vikenda ne bi promaknula.

I da, nema razloga za brigu. Ovo događanje svemirskog vremena opako je, no Zemljin zaštitni elektromagnetski omotač čuva nas od velike većine potencijalnih ugroza iz svemira, tako i ove.

Kada bi astronomi „palili i žarili” crvene, žute i sve ostale alarme toga bi bilo svakog dana. Znate li da Vas je u trenutku dok ste čitali ove retke pogodilo poprilično EM čestica koje su nastale u bližoj ili daljnjoj prošlosti pri smrtonosnim eksplozijama zvijezda u našoj galaktici! Zračenja svih vrsta iz svemira svakodnevno nas pogađaju, sve zajedno čini svemirsko vrijeme. Prema njemu ovo naše Zemljasko nije vrijedno ni spomena.

Oluje 1