Fizika

Van Alenovi pojasevi

VanAlenovi pojaseviKaže jedan čitalac AM da bi bilo dobro objasniti nešto o Van Alenovim pojasevima koji se, bar na prvi pogled, zaista čine veoma velikom i ubedljivom preprekom putovanju čoveka u svemir. Sve ostalo: o zastavi koja navodno vijori, o zvezdama koje nedostaju, o uglovima senki itd.  lakše je objasniti jer se radi o stvarima sa kojima srećemo u svakodnevnom životu, ali Van Alenovi pojasevi? To je fizika, to je zračenje koje se ne vidi, ali čije su posledice neumitne i tragične.

Šta se dešava s česticama kada napuste atom?

particles 1435361 1280

Vlada R poslao pitanje:

- Molim vas za objašnjenje. Šta se događa sa "česticama" koje su emitovane prilikolm zračenja kada one završe svoj "put"? Na primer kod beta zračenja elektron prelazi neko rastojanje I šta nakon toga biva sa njim? Padne kao kuršum na tlo I tu ostane :-)

Odgovor:

Šta je to posebno u LEO orbiti?

leo3Početkom pedesetih, sa „Sputnjikom“ i programima „Vostok“ i „Mercury“, ljudi su počeli da upoznaju Zemlju i iz treće dimenzije. Sve misije su dospevale u tzv. Nisku orbitu oko Zemlje (LEO). Vremenom, sa programom „Apollo“ i deep-space misijama sa automatskim letilicama (poput misija „Voyager“ i sl.), započeta su putovanja i dalje, ka Mesecu i drugim planetama Sunčevog sistema.

Otkriće atoma

DaltonPre više godina otac i ja smo napisali veliku enciklopediju o nekim velikim prnalascima i otkrićima koja su zasigurno uticala na pravac razvoja naše civilizacije. Knjigu smo podelili u dva toma, a svaki od njih na poglavlja posvećena kosmosu, fizici, matematici, hemiji, elektrotehnici, istoriji Zemlje, geografiji, antropologiji, nekim interesantnim pronalascima, itd. Pošto smo se sami finansirali našli smo sredstva za štampanje samo prvog dela knjige i ona se i sad može kupiti na sajtu. Druga knjiga nikad neće ugledati svetlost dana. Zato povremeno na ovaj način prenesem neku priču da ih bar neko pročita i ne ostanu neispričane.