Astronomija

Širenje svemira - šta se širi

kosmos

Svakog sata jato galaksija Virgo se udalji od nas za pet miliona kilometara. Pet miliona kilometara je 13 rastojanja Zemlja - Mesec, ali to je zapravo skromno povećanje razdaljine u poređenju sa 20 miliona kilometara koliko se za isto vreme od nas udalji super-jato galaksija Perseus-Pisces. Jato Virgo je daleko 54 miliona svetlosnih godina, a super-jato Perseus-Pisces 250 miliona svetlosnih godina*. Što je rastojanje između galaksija veće to se one brže udaljavaju od nas, ali i jedna od druge.

Zašto planete nisu kockaste nego loptaste?

planete

Ma koliko lutali svemirom nećete naći planetu u obliku kocke, kupe, piramide i tome slično, bar ne u ovom, nama poznatom svemiru. Priroda jednostavno ne pravi takve planete. A ako biste i našli nešto veliko i pravilnog oblika onda bi to sigurno bilo veštačko. Izuzetak je jedino kugla. Priroda voli kugle.

SOFIA: Deo I: Odo’ gore…

1920px SOFIA ED10 0182 01 full

Valjda sve počinje sa snovima? Nisam siguran? Prve životne slike kojih se sećam kao dete potiču iz vremena kada smo se, mi ljudi, spustili na Mesec. Ta, pomalo zaboravljena dečja inspiracija i ljubav mi se polako gubila medj’ suvim profesionalizmom svakodnevnog astronomskog posla. A onda je došla Sofia!

Sumraci