Ovo je još jedna zadivljujuća scena iz galerije nebeskih slika. Apstraktna šara predivnih živopisnih boja. Ali to je samo privid i uskoro, već za nekoliko miliona godina, scena će biti sasvim drugačija. Prema kosmičkim merilima ovo je samo jedan treptaj, a već u sledećem scena će biti izmenjna.

The NASA ESA Hubble Space Telescope captured this striking view of UGC 2369

Fotografija koju posmatramo načinjena je pomoću Svemirskog teleskopa Habl.

Da ovo gledamo iz blizine o ovoj sceni imali bi smo drugu sliku. Tada bismo videli kako stotine miliona zvezda jedne galaksije hrle u susret stotinama miliona zvezda druge galaksije. Materijali obe galaksije su se već izmešali na rubovima i obe se sve više deformišu i krive. Ko zna da li tamo, možda baš na spoju dve galaksije postoje neke civilizacije. Možda su baš zbog ovog galaktičkog sudaru one pred potpunim uništenjem. Možda jure brodovima što dalje od mesta kataklizme ne bi li tako produžili svoj vek za koji milion godina.

Objekat poznat pod kataloškom oznakom UGC 2369 je dvojna galaksija koje su, uhvaćene u gravitacionu zamku i jure jedna ka drugoj. Sudar je zapravo već počeo. U kosmosu ne postoji sila koja je u stanju ga da spreči. On je neminovan.

Naučnici  detaljno izučavaju ovakve događaje jer i našoj galaksiji predstoji takva sudbina. Ona će se za koju milijardu godina sudariti sa Velikom galaksijom u Andromedi.

Inače, ovaj snimak dugujemo Svemirskom teleskopu Habl.

ugc2369 kartaMapa iz SkySafari 6 Pro