Prije 62. Godine PRVI od naše vrste otišao je „Gore“

Bio je dvanaesti dan travnja, daleke 1961. godine.. Nitko od naše vrste još nije bio višlje od stratosfere, nitko do tog dana. Jurij A. Gagarin izabran je da bude Prvi. Raketa s kapsulom Vostok-1 krenula je toga dana uz zaglušujuću grmljavinu i plamene jezike put lansirne rampe ka nebesima. Naš je svijet postao premali za vrstu homo sapiensa. Krenuli smo u svemir,  na tom smo putu i danas.

gagarin PRVI NS

Jurij Gagarin, sovjetski kozmonaut obletio je 12.04.1961. cijeli naš planet za svega nešto više od stotinjak minuta te uspješno prizemljio. Bila je to misija u nepoznato. Sovjetska, danas ruska, kozmonautika ovim je uspjehom Čovječanstvo gurnula ka svemirskim izazovima. Nakon Gagarina uslijedili su i drugi kozmonauti, astronauti, taikonauti.. Svemirski letači danas su naša svakodnevnica. Šesdeset i dvije godine dijele nas od pionirskog, prvog leta u svemir. Nekoliko stotina ljudi je do danas boravilo u svemiru, samo dvadeset i jedan čovjek bio je dalje od Zemljine orbite. Uskoro to neće više biti tako. Čovjek se sprema dalje od Zemlje, najprije Mjesec a onda i Mars..pa prema drugim svjetovima. Naši roboti već su izašli iz Sunčeva sustava. Ono što će Čovjeku zauvijek ostati kao prevažan datum u povijesti biti će upravo Dan kada je u svemir poletio Jurij Gagarin. Od 2021. i mi u Istri, Puli, imamo bistu ovog prvog svemirskog letača u povijesti ljudskog roda.

Danas, 12. travnja, diljem svijeta obilježava se Međunarodni dan čovjekova leta u svemir. To proizilazi iz rezolucije A/RES/65/271 Ujedinjenih nacija donešenoj 07.04.2011. Rezolucija je donijeta  „kako bi se svake godine na međunarodnoj razini proslavio početak svemirske ere čovječanstva, ponovno potvrđujući važan doprinos svemirske znanosti i tehnologije u postizanju ciljeva održivog razvoja i povećanju dobrobiti država i naroda, kao i osiguravanju ostvarenja njihovih težnji  da koriste svemir u miroljubive svrhe.”

Ruski, američki, kanadski, europski, kineski..svemirski letači redovno prelijeću i naše podneblje. Nerijetko golim okom možemo na noćnom nebu vidjeti svemirske nastambe.. Istovremeno s time narednih dana u Istri i Puli obilježava se „Tjedan Kozmonautike 2023.“ Čitajte nas i narednih dana a program je namijenjen od najlmađih do najstarijih.

Sutra na našem portalu donosimo ekskluziv koji se dotiče napora Istarskog svemirskog programa Astronomske udruge Vidulini kojime je Republika Hrvatska uplovila u vode svemirskog kluba.

tjedan 2023 program