Astronautika: misije

ConicalmountainonCeresJPL-Caltech/UCLA/MPS/DLR/IDA

Ova i sledeće fotogrografije su do sada najoštriji i najdetealjniji snimci nekog područja na planeti puatuljku Ceresu. Desno vidimo šest kilometra visoku planinu konusnog oblika na južnoj polulopti planete patuljka. Njeni obodi su strmi i gotovo sasvim bez krhotina u podnožju izbrazdanih padina. Snimak je načinjen sa visine od 1470 kilometara.

Fotografija je tri puta oštrija od prethodnih snimaka te otkriva nove i do sada nepoznate detalje na Ceresu.

GauecrateronCeresVidimo planinskegrebene u centru kratera Urvara - JPL-Caltech/UCLA/MPS/DLR/IDA

Letelici Dawn, koja je načinila ove snimke,  bilo je potrebno jedanaest dana da snimi i pošalje slike cele površine Ceresa. U tom periodu letelica je obletela Ceres četrnaest puta. U sledeća dva meseca Dawn će mapirati ceo Ceres i to dva puta.

Svaka slika sa ove orbite ima rezoluciju od 140 metara po pikselu 1 pokriva manje od jednog procenta Ceresa.

U isto vreme Dawn snima Ceres u vidljivoj i infracrvenoj svetlosti i tako prikuplja podatke koji će naučnicima dati bolje razumevanje mineral koji su pronađeni na površini Ceresa

UrvaracrateronCeresOvo su detalji kratera Gaue (nemačka boginja) - JPL-Caltech/UCLA/MPS/DLR/IDA

Inžinjeri i naučnici prikupljaju i podatke o Ceresovoj gravitaciji što će pomoći planerima misije u određivanju sledeće orbite. U oktobru Down će početi spiralno da se spušta do visine od 375 km od ovog tela.

Dawn je prva misija koja je posetila planet patuljka i prva koja orbitira dva cilja u solarnom sistemu. Ona je obilazila ateroid Vestu 14 meseci, 2011. i 2012. godine a do Ceresa je stigla 6. marta ove godine.

Dawn započinje drugu fazu mapiranja Ceresa