ISS

Neuspelo lansiranje i uspešan povratak na Zemlju

l26

Ne volim i zato nisam nikad obrađivao aktuelne teme o kojima pišu drugi autori, smatrajući to nepotrebnim i gubljenjem vremena i prostora na sajtu. Ovog puta bih napravio izuzetak i rekao nešto novo o aferi koju je pokrenuo 'Союз МС-10', iako je Grujica o tome već dosta lepo napisao.

Šta je uzrok neuspelog lansiranja ruske rakete?

r3t

Uzrok neuspelog lansiranja je najverovatnije otkaz ventila na jednom od bočnih blokova prvog stepena pomoću koga se on odvaja od centralnog drugog stepena rakete-nosača “Sajuz FG”. U međuvremenu, Ovčinjin i Hejg su stigli u Zvezdani grad i moguće je da lete u kosmos na proleće 2019.

Ko pravi rupe na ISS?

r3Ruski kosmonauti su provizorno rupu zakrpili, a Amerikanac astronaut-veteran Skot Keli je mirno izjavio da su poslednjih dvadeset godina putnici iskusili mnogo sličnih situacija. A onda je u ruskim novinama 'Novosti' osvanula vest, izjava kosmonauta i predstavnika državne Dume, Maksima Surajeva– meni neverovatna – u kojoj kaže da ne treba isključiti mogućnost da je rupu na brodu 'Sojuz MS-09' koji se prikačio za ISS napravio neki psihički nestabilan član posade.

Izazovi održavanja ISS u opticaju posle 2024.

ss1

Međunarodna orbitna stanica – poznata pod engleskom skraćenicom ISS, ili ređe kao MKS na ruskom – predstavlja najveću kosmičku građevinu (420 tona), najskuplju i najsloženiju ikad napravljenu ljudskom rukom. Ali kao i sve drugo, i njeni dani otkucavaju. Brojne zemlje koje učestvuju u projektu slažu se da je treba držati do 2024, ali šta posle?

Od Baikonura do ISSa za manje od četiri sata

iss konfiguracija 12072018Ponedjeljak 09. jula, kasno navečer po našem vremenu (23:51 GMT+2) sa raketodroma Baikonur raketom nosačem Soyuz 2.1a prema ISSu poletio je bespilotni svemirski brod Progress MS-09. Niti tri sata kasnije (02:31 GMT+2) zahvaljujući novim tehnologijama i pažljivo izabranoj putanji obavljeno je njegovo uspješno spajanje sa Međunarodnom svemirskom postajom na spojnom modulu Pirs.

Kako potopiti MKS

STS 130 Endeavour flyaround

U korporaciji “Energija” su razradili projekat potapanja Međunarodne kosmičke stanice (MKS). Kada MKS bude potopljen, na  Zemlju u pustim zonama Tihog okeana, će pasti oko 120 tona nesagorelih delova. To je otprilike trećina ukupne mase MKS čiji je prvi modul lansiran pre gotovo dvadeset godina (novembra 1998.).