Tri planete i mlad Mjesec u koloritnom sumraku

nebo 29112019

Večeras, pola sata nakon zalaska Sunca (16:25) pa dalje ka spuštanju noći, nisko nad jugozapadnim obzorom golim okom možemo vidjeti čak tri planeta Sunčeva sustava i mlad Mjesec u njihovom društvu.

Najniže nad obzorom nalazi se Jupiter (zalazi u 17:45) i sjaji poput zvijezde magnitude -1.7. Poviše njega nalazi se sjajna Venera (-3.8 magnitude) koja zalazi u 18:00. Najviše nad obzorom, sjaja 0.6 magnitude, šepuri se planet prstenova – Saturn koji će dotaknuti liniju obzora u 19:11.

mesec291119
Mjesec, danas.

Nešto niže Saturna imamo prigodu vidjeti mlad Mjesec. Svega 10% njegova diska osvjetljeno je svjetlošću Sunca a to znači kako ćemo zbog pepeljaste svjetlosti (google, ako neznamo što je to) vidjeti slabašno, difuzno osvjetljen cijeli njegov disk sve do 18:59 kada i on zalazi za obzor.

Prilike za golim okom vidjeti tri planeta u društvu Mjeseca na relativno malom području neba nisu česte. Ulazimo u zimsko razdoblje kada će meteorološke prilike sve manje biti naklonjene kako namjernim tako i slučajnim promatračima nebeskih događanja. Večeras nas očekuje djelomična naoblaka i više ili manje koloritni sumrak. Iskoristite, uživajte i fotografirajte večerašnju nebesku predstavu..

Šlag na ovo događanje dodaje prolazak Međunarodne svemirske postaje na suprotnoj strani od „događanja planeta i Mjeseca“ u vremenu od 17:39 do 17:44, nad sjeverozapadnim obzorom. Ugledate li i ISS kako poput sjajne zvijezde sporo putuje nebeskim svodom znajte da se gore nalaze astronauti.. Astronauti koji upravo sada imaju velikih problema sa tako prizemnim stvarima poput toaleta koji su prepuni odnosno koji ne rade. Na nebu i na zemlji vrijede ista pravila, u istom smo svemiru i u istim .., problemima.

marino1