Astronautika: misije

pdf

IMENA LJUDI U KOSMOSU

Od 1996. godine, kompletan spisak aktivnih članova američkog Planetnog udruženja odleteo je u kosmos sa dvadeset različitih brodova. Imena članova putuju, ili su otputovala, na orbitu oko Zemlje, na Mesec, Veneru, Mars, Saturn, asteroid Itokawu, komete Wild 2 i Tempel 1, asteroide Ceres i Vestu, Pluton, i dalje, daleko van solarnog sistema.

imena-ljudi

Većinu tih mogućnosti ostvarljivim je učinilo Planetno udruženje, koje ponekad konstruiše i pravi hardver koji će poneti spiskove njihovih imena u kosmos. Planetno udruženje se trudi da “putuje” što je češće moguće i, kad je to moguće, dodaju i imena drugih ljudi iz sveta. U nastavku, prikazaću sve misije koje nose ili su nosile imena članova Planetnog udruženja, sa linkovima gde je moguće dobiti sertifikat o tome. Ja koliko znam, nijedan Srbin nikad nigde nije “poleteo”.

Inače, “The Planet Society” je veliko američko nevladino i neprofitabilno udruženje, u koje može da se učlani ko god hoće. Članovi su uključeni u istraživačke i inženjerske projekte vezane za astronomiju, planetologiju, istraživanje i političku podršku. Udruženje su 1980. osnovali Karl Sagan, Brjus Marej i Lui Fridman, i danas imaju preko 50.000 članova.

Preuzmite e-knjigu u PDF formatu
(19 strana, 3,35 MB)

pdf

D. Reponj
0 #1 D. Reponj 28-01-2015 21:13
Da se nadovežem na Draškov članak.

U vezi slanja imena u svemir, svatko može poslati svoje ime i imena svojih prijatelja ili rodbine u svemir. Svemirske agencije već niz godina imaju praksu da posjetiteljima njihovih web stranica u kojima najavljuju i opisuju misije istraživanja svemira letjelicama, omogućuju da postanu "vitrualni" putnici na način da na web obrascima napišu svoje ime i prezime i eventualno poruku, a onda to sve bude spremljeno na CD ili DVD prije, a u posebne mikročipove u zadnje vrijeme i to onda svemirska letjelica ponese sa sobom na svoje svemirsko putovanje i odredište. Na taj način simbolički učestvuju svi oni koji su se upisali i njihova imena budu umjesto njih samih, na dalekom odredištu u svemiru.

Sve što trebate napraviti je da s vremena na vrijeme odete na Google i tamo napišete slijedeće: "send your name to" i pogledate u ponuđenom gdje se nalazi neka od budućih svemirskih misija koja omogućuje upis imena i odete tamo pa upišete svoje ime i prezime. Nakon toga ćete dobiti certifikat na kojemu se nalazi vaše ime kojega onda možete ispisati na printeru, uramiti i staviti na zid kao dokaz da ste i vi učestvovali u populariziranju te svemirske misije.

Zgodno, zar ne. :-)